• Concentric AB/

Förändrat arrangemang vid Concentrics årsstämma den 23 april 2020 till följd av spridningen av coronaviruset (COVID-19)

För Concentric är det högsta prioritet att värna om sina aktieägares, anställdas och övriga intressenters hälsa. Som en konsekvens av spridningen av coronaviruset har Concentric beslutat att vidta särskilda försiktighetsåtgärder för att begränsa smittorisken vid bolagets årsstämma den 23 april 2020.

Årsstämma 2020 i Concentric AB (publ) planeras att genomföras som tidigare kommunicerat torsdagen den 23 april 2020 kl. 15:00 på Klara strand, S:ta Clara, Klarabergsviadukten 90, i Stockholm. Årsstämmans omfattning kommer dock att kortas ned samt genomföras med följande försiktighetsåtgärder.

• Ingen förtäring kommer att erbjudas.
  • Närvaron av styrelseledamöter och koncernledning kommer att minimeras.
  • Vid stämman kommer sådana presentationer och anföranden som har hållits vid stämmor tidigare år att utgå alternativt hållas i väsentligt nedkortad form.
  • Antalet personer som ej är aktieägare kommer att begränsas.
  • Aktieägare är välkomna att i förväg skicka frågor till årsstämman till lennart.lindell@concentricab.com
  • Aktieägare är välkomna att använda en fullmakt istället för att delta i årsstämman personligen.

Om du som anmäld till Concentrics årsstämma har varit i ett riskområde någon gång de senaste 14 dagarna före det att stämman äger rum eller om du har varit i nära kontakt med någon som är smittad med det nya coronaviruset önskar Concentric att du avstår från att närvara. Detta för att undvika ytterligare smittspridning.

Vi vill påminna om möjligheten att inte närvara personligen vid Concentrics årsstämma utan att istället delta via ombud.

Fullmakt för ombud att företräda aktieägare och utöva dennes rösträtt finns för nedladdning här https://anmalan.vpc.se/concentricAGM/images/Fullmakt2020.pdf

Vi ber om aktieägares förståelse vad gäller att Concentric begränsar årsstämman enligt ovanstående givet de särskilda förutsättningar som för tillfället råder med anledning av det nya coronaviruset.

Concentric följer händelseutvecklingen mycket noggrant och kommer vid behov att uppdatera ovan beskrivna försiktighetsåtgärder inför årsstämman och ber alla som avser att delta på årsstämman att hålla sig uppdaterade via www.concentricab.com kring eventuella ytterligare åtgärder.

För ytterligare information, kontakta Lennart Lindell, 0766-104 004

Concentric AB är en innovatör inom flödeskontroll och flödeskraft, och är en leverantör till ledande tillverkare av lastbilar, lantbruksmaskiner, industriprodukter och entreprenadmaskiner. Koncernen har en global närvaro med tillverkning i Storbritannien, USA, Tyskland, Sverige, Indien, Kina och Argentina. Concentrics fokus är att skapa ledande teknologi genom innovativa lösningar och därigenom möta våra kunders hårda hållbarhetskrav. Concentric erbjuder motorprodukter som smörjmedels-, kylmedels- och bränslepumpar, hydraulikprodukter som omfattar kugghjulspumpar och hydraulaggregat, och även flertalet lösningar för den snabbt växande marknaden för el- och hybridfordon. Koncernen har en omsättning om cirka 2 000 MSEK och cirka 800 anställda.