Inbjudan till Concentrics kapitalmarknadsdag den 23 maj 2023

Concentric har nöjet att bjuda in investerare, finansanalytiker och medier till kapitalmarknadsdag tisdagen den 23 maj 2023 kl. 13.00, på Tändstickspalatset, Västra Trädgårdsgatan 15, 111 53 Stockholm. Inskrivning sker från kl. 12.30.

Presentationerna kommer även att sändas live och tittare som ansluter digitalt kan ställa frågor i skrift via webbutsändningen. De personer som deltar på distans kommer att kunna ställa sina frågor per telefon via konferenssamtal.

Under eftermiddagen ger Concentrics VD Martin Kunz, CFO Marcus Whitehouse och andra personer i ledningen en uppdatering kring Concentrics prioriteringar för strategi och tillväxt.

Den kompletta dagordningen, med information för anslutning via webbutsändning och konferenssamtal, kommer att göras tillgänglig på https://www.concentricinvestors.com i sinom tid.

Om du vill delta på plats ska du registrera dig senast 16 maj 2023 via https://www.concentricab.com/index-Registration-CMD2023.asp. Om du föredrar att ta del av webbutsändningen behöver du inte registrera dig i förväg. Webbutsändningen och presentationsmaterial kommer att finnas tillgängliga på Concentrics webbplats så snart som möjligt efter evenemanget.

För ytterligare information, kontakta Marcus Whitehouse, telefon +44-121-445 6545;

marcus.whitehouse@concentricab.com

Concentric AB är en innovatör inom flödeskontroll och flödeskraft, och är en leverantör till ledande tillverkare av entreprenadmaskiner, lastbilar, lantbruksmaskiner och industriprodukter. Koncernen har en global närvaro med tillverkning i USA, Tyskland, Storbritannien, Sverige, Indien och Kina. Concentrics fokus är att skapa ledande teknik genom innovativa lösningar och därigenom möta våra kunders hårda hållbarhetskrav. Concentric erbjuder motorprodukter som smörjmedels-, kylmedels- och bränslepumpar, och hydraulikprodukter som omfattar kugghjulspumpar och hydraulaggregat. Concentric erbjuder även flertalet produkter som utvecklats för den snabbt växande marknaden för el- och hybridfordon, däribland elektriska vatten- och oljepumpar, elektriska fläktar, temperaturregleringssystem och elektrohydraulisk styrning. 2022 hade koncernen en omsättning om 4 056 MSEK och 1 207 anställda.