Ledningsförändring i Concentric AB

David Bessant har beslutat att lämna sin tjänst som Senior Vice President för Europe and Rest of the World. Hans sista dag med företaget blir den 29 september 2021, då John Beadsworth, tidigare verkställande direktör för Concentric Birmingham och Concentric Pune, kommer att tillträda tjänsten temporärt. Arbetet med att rekrytera en permanent efterträdare pågår.

David Bessant kommenterade: "Min resa med Concentric har varit trevlig och jag vill tacka teamet för allt stöd de senaste 12 åren."

David Woolley, VD för Concentric, kommenterade: ”Ända sedan han började i Concentric 2009 har Dave bidragit betydligt till vår koncern, först som CFO och senare som SVP och vi önskar honom lycka till i framtiden. Vi förväntar oss att tillkännage en permanent efterträdare inom en snar framtid. ”

Denna information är sådan som Concentric AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 september 2021 klockan 08:00 CET.

För ytterligare information kontakta David Woolley, telefon +44-121-445 6545

Concentric AB är en innovatör inom flödeskontroll och flödeskraft, och är en leverantör till ledande tillverkare av lastbilar, lantbruksmaskiner, industriprodukter och entreprenadmaskiner. Koncernen har en global närvaro med tillverkning i Storbritannien, USA, Tyskland, Sverige, Indien, Kina och Argentina. Concentrics fokus är att skapa ledande teknologi genom innovativa lösningar och därigenom möta våra kunders hårda hållbarhetskrav. Concentric erbjuder motorprodukter som smörjmedels-, kylmedels- och bränslepumpar, hydraulikprodukter som omfattar kugghjulspumpar och hydraulaggregat, och även flertalet lösningar för den snabbt växande marknaden för el- och hybridfordon. Koncernen har en omsättning om cirka 1 500 MSEK och cirka 700 anställda.