Oliver Percival utsedd till försäljningschef för försäljning i Europa och Asien

Concentric AB har utsett Oliver Percival till försäljningschef för försäljning i Europa och Asien. Genom att leda team i Europa och Asien kommer Oliver att ansvara för att driva lönsam tillväxt av hydrauliska produkter för mobila enheter.

Oliver som har en kandidatexamen i Business Management och Information Systems, kommer från Kongsberg Automotive där han haft ledande försäljningsroller under 10 års tid, nu senast som divisionschef i Driver Interface som fokuserar bland annat på kommersiella fordon, lantbruksfordon och entreprenadmaskiner. Innan Kongsberg, arbetade Oliver för Teleflex Morse (som senare förvärvades av Kongsberg), DRAKA Elevator Products och DURA Automotive Systems.

David Woolley, vd och koncernchef på Concentric AB, kommenterar: ”Oliver har bevisligen drivit lönsam tillväxt i nya marknader väldigt framgångsrikt, genom försäljning till både tillverkare och genom distributörer. Han har ansvarat för globala team och jag är övertygad om att han kommer bidra till att driva försäljning av våra hydrauliska produkter i Europa och Asien.”

Concentric är en ledande nischaktör för produktion av hydrauliska produkter, inklusive pumpar, motorer, kraftaggregat och flödesdelare för mobila enheter. Tillverkare förlitar sig på Concentrics innovativa teknologi, ledande tillverkning, kvalitet och tjänsteutbud för ett stort antal olika applikationer.  Concentric hjälper sina kunder med design, utveckling och närvaro på viktiga marknader som Nord- och Sydamerika, Europa, Asien och Indien.

För ytterligare information kontakta Mia Segerberg, Koncerninformation, tel: 0722-26 90 80