Valberedningens ledamöter inför Concentrics årsstämma 2024 har utsetts

I enlighet med årsstämmans beslut 2019 ska Concentrics valberedning bestå av fem ledamöter och bestå av styrelsens ordförande och en ledamot vardera från de fyra största aktieägarna. Valberedningens ledamöter ska, enligt årsstämmans beslut 2019, utses baserat på ägarförhållandena per den 31 augusti 2023.

Valberedningens ledamöter är:

Monica Åsmyr, Swedbank Robur Fonder, ordförande i valberedningen

Maria Rengefors, Nordea Fonder

Anette Dahlberg, Första AP-fonden

Carl Sundblad, Cliens Fonder

Valberedningen inkluderar också ordföranden i styrelsen i Concentric AB, Anders Nielsen.

Concentrics årsstämma 2024 är planerad att hållas den 18 april 2024 i Stockholm.

Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen kan göra detta genom att höra av sig till valberedningens sekreterare, advokat Victoria Skoglund, per telefon + 46 76 104 78 27 eller e-post victoria.skoglund@lindahl.se.

För att valberedningen ska kunna behandla inkomna förslag med tillräcklig omsorg, bör förslag inlämnas så fort som möjligt och i inget fall senare än den 31 januari 2024.

Concentric AB är en innovatör inom flödeskontroll och flödeskraft, och är en leverantör till ledande tillverkare av entreprenadmaskiner, lastbilar, lantbruksmaskiner och industriprodukter. Koncernen har en global närvaro med tillverkning i USA, Tyskland, Storbritannien, Sverige, Indien och Kina. Concentrics fokus är att skapa ledande teknik genom innovativa lösningar och därigenom möta våra kunders hårda hållbarhetskrav. Concentric erbjuder motorprodukter som smörjmedels-, kylmedels- och bränslepumpar, och hydraulikprodukter som omfattar kugghjulspumpar och hydraulaggregat. Concentric erbjuder även flertalet produkter som utvecklats för den snabbt växande marknaden för el- och hybridfordon, däribland elektriska vatten- och oljepumpar, elektriska fläktar, temperaturregleringssystem och elektrohydraulisk styrning. 2022 hade koncernen en omsättning om 4 056 MSEK och 1 207 anställda.