Volvo Personvagnar tilldelar Condesign Q1-status

Report this content

Condesign har erhållit Q1-status av Volvo Personvagnar och Ford Motor Company. Utnämningen gäller leverans av konsulttjänster till koncernens bolag. Q1 är ett certifikat som utfärdas till leverantörer som klarar Fordkoncernens stränga krav på kvalitet och leveranssäkerhet.

Condesign har sedan starten 1984 levererat konstruktions- och eftermarknadstjänster till Volvo Cars. De leverantörer som får Q1-status ska vara miljöcertifierade enligt ISO 14001 och ha kvalitetscertifiering enligt ISO 9001. Certifieringen ställer också höga krav på bland annat ständiga förbättringar, kostnadseffektivitet och leveransförmåga. Vid en ceremoni på Condesigns huvudkontor i Göteborg överlämnade representanter för Volvo Personvagnar certifikatet till Condesign.

-I och med denna utmärkelse kan Condesign väljas före en leverantör som inte har Q1 vid inköp av konsulttjänster, säger Kent Bergendahl, VD för Condesign Engineering, som är mycket nöjd över utmärkelsen.

-Vi är naturligtvis mycket stolta över att få detta certifikat som visar att vi klarar de krav som Volvo Personvagnar ställer. Vi arbetar hårt med att säkra kvaliteten och vi vet att det blir allt viktigare för våra kunder, vilket den här utmärkelsen också understryker, säger Condesigns koncernchef Nils-Olov Johnson.