Business & financial Controller 2014, konferens 17-18 sept 2014 i Stockholm

Kan du utvecklas i din roll som controller?
Självklart kan du det. Den svårare frågan är hur du kan utvecklas i din roll som controller. För att hjälpa dig besvara denna kniviga fråga har vi på konferensen Controller 2014 därför lagt fokus på hur du kan jobba smartare och mer effektivt. Konferensens talare är precis som du controllers och har ställts inför samma utmaningar som du. De har dessutom lyckats hitta framgångsrika arbetssätt och system. Med andra ord får du verksamhetsnära tips på hur du kan utvecklas i din roll som controller från talare som verkligen kan relatera till din vardag.

Kommunicera ekonomi så dina kollegor förstår

Att få alla i organisationen att förstå och sträva mot gemensamma mål är inte alltid synonymt med att sätta upp tydliga mål. Vad betyder det rent praktiskt och hur får jag mina kollegor att förstå och vilja sträva mot samma mål? Här får du fördjupade kunskaper i hur en organisations strategi knyts till prioriterade mål och nyckeltal på olika nivåer. Dessutom får du med dig konkreta verktyg och arbetssätt att använda i ditt dagliga arbete.

3 ANLEDNINGAR ATT GÅ PÅ KONFERENSEN:

• Programmet består av hela 9 framföranden
  • Mingla och nätverka med andra controllers
  • Diskutera aktuella frågor med andra som står inför samma utmaningar som du

DU FÅR BL.A. LYSSNA TILL:
Ekonomistyrning kopplat till affärskultur
Ola Sjölander, ekonomichef, Volvo Personbilar Sverige AB

Hur får vi organisationen att sträva mot gemensamma mål?
Johanna Hanski, Business Controller, Nordic Choice Hotels

Controllerns roller i verksamheten – nu och i framtiden
Nils-Göran Olve, adjungerad professor, Linköpings universitet & Uppsala universitet

Workshop: Så får du alla att förstå och sträva mot samma mål
Robert Cagnell, KPMG

Läs hela programmet här!

Varmt välkommen på årets viktigaste konferens för dig som controller!
Anna Bergh
Projektledare

Ska vi göra er konferens?
Ni är experter på ert arbetsområde. Conductive är experter på att arrangera mötesarenor som ger ert företag nya insikter och konkret nytta.
Vill du veta mer?