Byggnadsingenjör Fokus: Projektledning

Byggnadsingenjörer med projektledaransvar har en central roll i byggprocessen och förväntas ha stora kunskaper inom områden som juridik, ekonomi och kommunikation. I Stockholm 2-3 juni genomför Conductive konferensen för Byggnadsingenjörer med fokus projektledning.

Det ställs ofta höga krav på byggnadsingenjören från alla inblandade aktörer och det gäller att ständigt vara uppdaterad på vilka lagar som gäller, vilka hållbara materialval som ska göras och vilka arbetssätt som är de mest effektiva för projektet. Så vad krävs för att möta utmaningarna som uppstår och nå ekonomiska, tidsenliga och säkra byggprocesser? Conductive har skapat en konferens som vänder sig till byggnadsingenjörer som jobbar med projektledning. Här finns möjlighet att uppdateras inom juridik, senaste forskningen och ta del av effektiva arbetssätt.

På konferensens andra dag erbjuds en fördjupande workshop: Effektivt ledarskap och kommunikation i byggprocessen

För att skapa en effektiv byggprocess där alla inblandade aktörer arbetar mot samma mål ställs höga krav på hur byggnadsingejören kommunicerar och leder arbetet. Med tydlig kommunikation från början till slut undviks missförstånd, som i värsta fall kan stå projektet dyrt, och når ett kvalitetssäkrat mål i tid.

• Skapa en fungerande dialog med chefer, kollegor och projektteam
• Praktiska verktyg för konflikthantering
• Säkerställ gemensamma mål genom en tydlig dialog
• Anpassa budskapet efter mottagaren
• Så skapas engagemang och delaktighet

Workshopen leds av Fredrik Friblick, VD, Prolog
Fredrik Friblick, företagare och forskare inom samhällsbyggnad, har lång erfarenhet från projektledning inom byggsektorn.

Lyssna på flera stora aktörer så som Skanska, Veidekke, Boverket, NCC, Rotpartner m.fl., om hur de jobbat i deras projekt. Läs mer på konferensens hemsida, Byggnadsingenjör Fokus: Projektledning, där du hittar alla talare och hela workshopen.