CHEFSDAGARNA PERSONLIG ASSISTANS, 22-23 september 2015

Personlig assistans är ett område som berör många och är ständigt under medial bevakning. Det rapporteras regelbundet om usla arbetsförhållanden för assistenter, konstanta personalbyten för brukare och ett utbrett fuskande i branschen.

Trygga assistenter som trivs med sitt jobb ger bäst kvalitet på den personliga assistansen. Du som chef har en vital del i att skapa en kvalitetssäkrad verksamhet optimerad både för assistenter och kunder. På konferensen får du lyssna till hur framgångsrika assistansverksamheter skapat en välfungerande struktur, värdegrund, ekonomi och framförallt hur de lyckats med den stora utmaningen att leda på distans. Konferensen vänder sig både till dig som jobbar i kommunal samt privat regi – välj det spår som passar din verksamhet bäst. Varmt välkommen på årets mötesplats för dig som chef för personliga assistenter!

UTVECKLA DIN ARBETSLEDNING PÅ DISTANS

• Hur kvalitetssäkrar du din verksamhet på bästa sätt?
  • Hur får du kontroll över ekonomin?
  • Hur blir du en mer motiverande chef?
  • Hur skapar du en organisationsstruktur och värdegrund som möter tillväxtkraven?

Detta och mycket mer får du svar på under konferensen Chefsdagarna Personlig Assistans