Effektiv lagerstyrning, konferens i Stockholm 21-22 oktober 2014

Spara pengar med en effektivare lagerstyrning
Eftersom att lager är den del som oftast får besparingskrav på sig finns det ett konstant tryck på dig att utveckla och effektivisera processerna. Har du också sökt efter metoder som garanterat fungerar med bevis på förbättrade prestationsmått? På denna konferens har vi samlat företag som redogör för sina framgångsrika metoder och verktyg för att effektivisera lagerstyrningen. Ta del av deras praktiska råd för hur du maximerar effekten av dina satsningar.

Hur mycket mer kan du höja din servicegrad och leveranskvalitet?

Genom en effektivare lagerstyrning kan du öka servicegraden och leveranskvaliteten väsentligt. På konferensen får du inte bara verksamhetsnära verktyg och tips, utan även chans att utbyta relevanta erfarenheter med branschkollegor i samma sits!

PÅ KONFERENSEN FÅR DU LÄRA DIG:
• Från manuellt till helt automatiserat plocklager
• Säkra servicenivån och sänk dina säkerhetslager
• Optimerade lagernivåer med metoden stock mirror

DU FÅR BL.A. LYSSNA TILL:
Så har röststyrd plockning förbättrat plockkvaliteten med 50 %
Henrik Schylander, logistikchef, Axfood Närlivs

Att hitta avvikelser som inte fångas av lagersystemet
Fredrik Aborelius, Logistics Analyst, Nederman

Riktlinjer för en effektiv lagerstyrning – trender och best-practice!
Stig-Arne Mattsson, Chalmers Tekniska Högskola

Se hela programmet här!

Varmt välkommen på konferensen där du får lösningarna på dina lagerstyrningsproblem!
Xi-Er Dang

Ni är experter på ert arbetsområde. Conductive är experter på att arrangera mötesarenor som ger ert företag nya insikter och konkret nytta.
Vill du veta mer?