Ekonom i högskolan, konferens 24-25 september 2014 Stockholm

Hur ska du möta de allt högre kraven som ställs på dig som ekonom? På årets upplaga av konferensen Ekonom i högskolan får du värdefulla råd och praktiska lärdomar direkt från dina branschkollegor. Vi har i år maxat programmet med större fokus på HUR så att du får de verktyg du behöver för att förbättra och effektivisera din ekonomiadministration.

Hur ser förbättringspotentialen ut hos dig och vad krävs för förändring? Ta chansen att lära dig hur andra lärosäten lyckats låsa upp tröga flöden och genomfört betydande förbättringar med begränsade resurser. Lyssna till inspirerande exempel från blandade organisationer samtidigt som du får möjligheten att diskutera just dina mest aktuella utmaningar.

DU FÅR LÄRA DIG:
• Maximera nytta per krona för din e-beställning
• Tolkning och praktisk tillämpning av SUHF-modellen
• Bättre budgetering, ansökan och redovisning av EU-projekt

DU FÅR BL.A. LYSSNA TILL:
Så möter vi redovisningskraven för EU-projekt
Sheila Norman Sharma, projektekonom, Stockholms universitet

Decentraliserat ansvar för budget och prognos men med bibehållen kontroll centralt – hur gör vi?
Kent Råberg, avdelningschef ekonomi, Södertörns högskola

Våra viktigaste lärdomar och resultat inom e-beställning
Jonas Henrysson, biträdande ekonomichef, Försvarshögskolan

Ska vi göra er konferens?
Ni är experter på ert arbetsområde. Conductive är experter på att arrangera mötesarenor som ger ert företag nya insikter och konkret nytta.
Vill du veta mer?