Framtidens HR

Inbjudan till konferens i Stockholm, 3-4 juni 2014

Varför är HR fortfarande tungt & trögrörligt?

Dagens snabbrörliga omvärld och dess marknad ställer stora krav på att företag ska vara flexibla och
anpassningsbara. Fler och fler företag arbetar agilt för att uppnå den anpassningsbarhet som krävs för att
behålla konkurrenskraften. Den nya generationens medarbetare ställer även höga krav på transperens och
ansvar. Även om företag lägger stort fokus på att införa agila metoder så tenderar HR ofta att hamna i
baksätet – kvar i sin traditionella, tröga form.

Är du redo för den förändring som krävs för att ta HR in i framtiden?

Frågan är varför det fortfarande är vanligast att sätta mål för hela år 1-2 gånger om året, när omvärlden
förändras så snabbt och risken för att målen blir inaktuella är hög. Samma problem gäller även återkoppling, varför bara ha årliga medarbetarsamtal när effekten av löpande feedback blir så mycket bättre?

PÅ KONFERENSEN FÅR DU LÄRA DIG:
• Den nya generationens påverkan på HR
• Hur HR kan ta steget in i det agila förhållningssättet
• Vad som krävs av dig som ledare i en agil miljö
• Så kan HR arbeta agilt & affärsnyttigt

DU FÅR BL.A. LySSNA TILL:

Hur påverkas HR-arbetet av den nya generationens medarbetare?
Ulrika Karlsson, Chief People Officer, Mynewsdesk

Utvecklingssamtalet måste dö
Leila Ljungberg, HR Manager, DigitalRoute

Agil HR verksamhet – utmaningar & möjligheter
Annika Näsström, HR-chef Generalist teams, Ericsson

Varmt välkommen på konferens!

Elisabet Sjöberg