Hur ser framtidens förlossningsavdelning ut?

På konferensen Framtidens förlossningsavdelning får du ta del av den senaste forskningen från några av Sveriges främsta professorer, läkare och barnmorskor!

MÖT FRAMTIDENS UTMANINGAR FÖR EN PATIENTSÄKER FÖRLOSSNINGSVÅRD

Förlossningsvården står inför allt större utmaningar när patienterna blir mer pålästa och ställer högre krav på hur de vill att förlossningen ska
gå till. Patienten är delaktig på ett helt annat sätt än i många andra vårdsituationer och det är därför av extra vikt att de får rätt information
och det bemötande de behöver för att ni tillsammans ska utföra en säker och trygg förlossning.

På konferensen har du möljlighet att ta del av den senaste forskningen samt flera praktikfall där dina kollegor på förlossningar runt om i Sverige berättar om hur de arbetar för att förebygga
förlossningsskador och förbättra vården.

Varmt välkommen på konferens!

Malin Carlsson
Projektledare