Innovationsdriven FoU, 27-28 augusti 2014 i Stockholm

Innovation – motorn i FoU
Med allt mer snabbrörliga marknader och globala företag ställs det högre krav på din FoU än tidigare. I och med denna utveckling blir din innovationskraft allt mer avgörande för såväl FoU som hela företagets affärsverksamhet.

Hur ska din FoU säkra företagets framtid?

På konferensen Innovationsdriven FoU får du möta företag som med väl avvägd strategi och systematik för innovation skördar nya framgångar. Ta del av dessa framgångsrika FoU-verksamheters mest avgörande erfarenheter och lärdomar, och få konkreta råd för hur du gör innovation till din framgångsfaktor.

PÅ KONFERENSEN FÅR DU LÄRA DIG:
• Metoder för att öka din innovationskraft
• Utveckla din innovationsprocess
• Framgångsfaktorer för samarbeten, partnerskap och innovationsnätverk

DU FÅR BL.A. LYSSNA TILL:
Systematisk generering av helt nya idéer baserat på värdeskapande
Johan Ekeroth, Global R&D Manager, AkzoNobel

Insikter och innovationsmodeller i ett internationellt perspektiv
Hubert Smurawa, Global Innovation Development Manager, Oriflame

Metoder och verktyg för att göra innovation till en affärskritisk del av hela företaget
Tove Weigel, Innovation & Concept Director, Mölnlycke Healthcare

På agendan har vi förutom inspirerande case intensiva diskussioner kring de mest aktuella och viktigaste utmaningarna. Ta chansen att känna dina branschkollegor på pulsen och ställa frågorna du länge velat ha svar på.

Varmt välkommen på konferens!
Katja Kardeskog
Projektledare

Ska vi göra er konferens?
Ni är experter på ert arbetsområde. Conductive är experter på att arrangera mötesarenor som ger ert företag nya insikter och konkret nytta.
Vill du veta mer? http://www.conductive.se/er-konferens.html