KLINISK ORAL FARMAKOLOGI

Läkemedelsanvändning hos patienter är ett av de mest komplicerade områdena för dig som arbetar kliniskt inom tandvården. Aktuell forskning kommer ständigt fram till nya resultat och slutsatser som påverkar de riktlinjer du ska jobba efter. Både nationella rekommendationer gällande antibiotikabehandling samt hur olika läkemedel interagerar med varandra är någonting som har stor betydelse för dig och dina behandlingar. Har du koll på vilka typer av analgetika du kan kombinera och varför? Vet du vilka som är de vanligaste orala slemhinneförändringarna?

För 7:e gången anordnar vi den mycket uppskattade kursen Klinisk oral farmakologi. Under två inspirerande dagar varvas föreläsningar med diskussioner och du som deltagare får en unik möjlighet att ställa egna frågor direkt till föreläsaren. Fördjupa dina kunskaper inom oral farmakologi och var med och förbättra patientsäkerheten.

DU FÅR LÄRA DIG:

1 Lokalanestetika – vad ska du välja & varför?

2 Cancer i munhålan ökar, vad får du inte missa?

3 Senaste rönen om antibiotika inom tandvården

4 Läkemedelsbiverkningar – mer än bara muntorrhet

5 Patienter som medicineras med antikoagulantia – allt för dig inom tandvården

KURSLEDARE:

WIVI-ANNE SJÖBERG ANDERSSON är övertandläkare och specialtandläkare i orofacial medicin. Hon är också klinikchef för oral medicin/sjukhustandvård på Sahlgrenska Universitetssjukhuset och på Kungälvs sjukhus. Wivi-Anne har arbetat som tandläkare i över 25 år, främst med akuttandvård, oral kirurgi och oral medicin. Hon arbetar numera med en tydlig inriktning på riskpatienter och har även varit med och tagit fram de nationella riktlinjerna för funktionshindrade patienter.

Varmt välkommen på kurs 23-24 november 2016 i Stockholm!

Conductive ingår sedan januari 2016 som en del av Teknologisk Institut AB. Tillsammans är vi Sveriges största konferens och utbildningsföretag och vi finns för dig som vill vidare i din specifika yrkesroll och nå din fulla potential. Med fokus på dig och din fortsatta kompetensutveckling jobbar vi för att skapa Sveriges bästa konferenser och utbildningar. Vill du veta mer om oss och våra övriga arrangemang? Gå in på     www.conductive.se     eller maila oss på  info@conductive.se.    Vill du tala med oss personligen kan du ringa 08-670 84 80.