PROGNOSTISERING I EN KOMPLEX OMVÄRLD

På en allt snabbrörligare marknad där trenderna vänder från dag till dag är träffsäker prognostisering och lagerstyrning avgörande framgångsfaktorer. Samtidigt som det krävs att du planerar på lång sikt behöver du ha flexibilitet för att hantera dessa snabba förändringar i efterfrågan, och trots att du pressar kapitalbindningen på lagret måste du kunna säkerställa tillräcklig servicegrad.

För säkerställd kvalitetssäkring av prognos och full kontroll över lagernivå krävs betydligt mer än magkänsla. Men vilka metoder ger dig rätt stöd? Detta är kursen för dig som vill fördjupa och vidareutveckla din kompetens inom prognostisering och lagerstyrning. Utifrån en kombination av djupare teori, praktikfall och lärorika gruppövningar får du lära dig metoder för att förbättra effekterna av din prognostisering samtidigt som du säkerställer rätt lagernivå till lägre kostnad.

Vår kursledare:

Patrik Jonsson är professor på Chalmers tekniska högskola och har gedigen erfarenhet inom Supply Chain Planning.  sin forskning har Patrik framförallt fördjupat sig i design och styrning av Supply Chain Planning med fokus på Demand Planning och S&OP samt Logistics Performance Management.

Praktifall från:

• Nederman
  • Orkla care

DU FÅR LÄRA DIG:

• Förbättra förutsättningarna för planering & prognostisering
  • Utveckla din prognosprocess & välj rätt metoder
  • Utvärdering för ökad prognossäkerhet
  • Ta kontroll över lagerkostnaderna – med rätt servicegrad
  • Utveckla din S&OP–process

Varmt välkommen på en intensiv kurs 10-11 maj som ger dig verktygen du behöver för att lyckas!

Conductive ingår sedan januari 2016 som en del av Teknologisk Institut AB. Tillsammans är vi Sveriges största konferens och utbildningsföretag och vi finns för dig som vill vidare i din specifika yrkesroll och nå din fulla potential. Med fokus på dig och din fortsatta kompetensutveckling jobbar vi för att skapa Sveriges bästa konferenser och utbildningar. Vill du veta mer om oss och våra övriga arrangemang? Gå in på www.conductive.se eller maila oss på  info@conductive.se. Vill du tala med oss personligen kan du ringa 08-670 84 80.