Registratorsforum 2014

Stärk din roll i den digitala informationsförvaltningen - missa inte årets konferens, 19-20 november i Stockholm

Då var det dags igen för årets största mötesplats för dig som arbetar som registrator! Programmet är fullspäckat med uppdateringar, praktikfall och massor av ny, konkret och praktisk kunskap som garanterat kommer att underlätta ditt dagliga arbete.

Är din kompetens up-to-date? Det händer mycket inom ditt yrkesområde! Digitaliseringen för med sig många nya utmaningar som inte alltid har sina givna svar. Din roll som registrator är oerhört viktig och komplex. Du är inte bara kontrollfunktionen som säkerställer kvaliteten i administrationen, du förväntas också vara den drivande kraften för att utveckla framtida processer och vara den som sprider denna kunskap internt.

DU FÅR LÄRA DIG:

• Juridiska nyheter och uppdateringar som påverkar dig
Digitaliserad registratur 2.0: Processbaserad dokument- och ärendehantering
• Så skapar du motivation och får med dig alla på tåget

DU FÅR BL.A. LYSSNA TILL:

Öppna data – uppfyller du E-delegationens rekommendationer?
Björn Hagström, webbstrateg på E-delegationen, Regeringskansliet

Journalisten, registratorn och offentlighetsprincipen – måste det bli ett problem?
Per Hagström, jurist, journalist samt ansvarig utgivare för sajten allmänhandling.se

Gör dig redo för framtidens registratur och informationsförvaltning
Katarina Ekelöf, ordförande i föreningen för arkiv och informationsförvaltning, samt chefsarkivarie på PostNord AB

Årets mötesplats för registratorer kommer att bli storslagen! Du får möjligheten att skräddarsy din konferens med olika spår och massor av nya och spännande praktikfall. Missa inte chansen att utvecklas i din yrkesroll, nätverka och utbyta erfarenheter med kollegor från hela landet!

Stina Åkerstedt