Så säkerställer du ett hållbart trädbestånd

Trädinventering är en viktig del vid vård och underhåll av träd som ligger under ditt ägarskap eller förvaltande. På den här kursen går vi igenom lämpliga parametrar som täcker ditt behov av faktainhämtning. Vi använder standardmodellen som underlag för att lättare utbyta erfarenheter med varandra.

PÅ KURSEN FÖRDJUPAR VI OSS BL.A. I:
• Parametrar att använda vid inhämtning av fakta för vart träd
• Parametrar att använda vid lämnande av rekommendationer per träd

Målet är att du ska få ny kunskap, men även känna dig säker och kunna optimera ditt användande av systemet i din egen organisation efter kursens gång. På kursen producerar vi protokoll som vi därefter även använder i fält.

Sagt om våra träd-kurser:
• Bra med promenad och att få komma ut i ”verkligheten”
• Väldigt givande kurs med både teori och praktik
• Bra kurs på rätt nivå!

Vår kursledare:
Håkan Nilsson är en av de främsta experterna inom trädvård och trädarbete. Han bedriver den egna verksamheten Sveriges Trädvårdscentrum och utbildar även på yrkeshögskolan Hvilan Utbildning AB med inriktning arborist.

Kursen hålls i Stockholm, 14-15 april 2015.