Tilläggsbelopp i teori och praktik, kurs 25 sep 2014 & 5 feb 2015

Vår oerhört populära kurs "Tilläggsbelopp i teori och praktik - det juridiska ramverket" kommer nu även att hållas i Göteborg den 25 september 2014, samt den 5 februari 2015 i Stockholm.

Har du funderingar kring det juridiska ramverk som styr resursfördelning av tilläggsbelopp? Du är inte ensam. Många kommuner brottas med frågetecken och okunskap som kan leda till allvarliga brister i hantering och handläggning av ärenden om tilläggsbelopp. Därför bjuder vi nu in till en endagskurs i det juridiska ramverket som styr tilläggsbelopp.

Ansökan och motivering – vad avgör?

Efter avslutad kurs har du fått fördjupad kunskap om reglerna kring tilläggsbelopp. Du har även fått tillfälle att ställa de frågor som du själv brottas med i ditt dagliga arbete till erfarna och sakkunniga jurister. Med andra ord är du efter denna dag berikad med
hands-on-kunskaper som kommer förenkla hanteringen av tilläggsbelopp på din arbetsplats.

Sagt om tidigare kurstillfällen:
- Relevant, intressant och hjälpsamt i mitt arbete.
- Mycket intressant, lärorikt och givande
- Nu känner jag mig tryggare i hur jag ska arbeta vidare med tilläggsbelopp och hur jag ska förhålla mig till det

Varmt välkommen på kurs!
Anna Bergh