Astrid Lindgrens Värld väljer Confidence ticket för entré och webb-biljetter

Confidence får uppdraget att leverera uppgradering och utbyggnad av entré och webbhandelssystem till temaparken Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby. Anläggningen som tillhör Sveriges mest besökta med cirka en halv miljon årliga besökare, uppgraderar inför kommande säsong till systemet Confidence ticket för entré-, biljett-, kassa och webb-biljetter.

Avtalet om leverans av nytt entré-, kassa- och webbhandelssystem till Astrid Lindgrens Värld är ett viktigt prestigeuppdrag. Med cirka 500,000 besökare årligen är Astrid Lindgrens Värld av många ansedd att vara en kronjuvel bland Sveriges temaparker. Confidence biljett och entrésystem Entry Event har sedan 2003 bidragit till nöjda besökare genom att personalen kunnat prioritera kundservice ytterligare.

ALV väljer nu att vidareutveckla samarbetet genom att uppgradera till det nya systemet Confidence ticket. Avtalet omfattar en integrerad lösning med mjukvara, hårdvara, service och utbildning. Med ett modernare användargränssnitt förenklas personalens hantering och systemet tillför ny funktionalitet för parkens satsning på ökad webbhandel.

– Nöjda besökare och en personal som ges möjlighet prioritera service är bästa utgångspunkten för lönsamhet inom vår verksamhet. Det långa samarbetet och det nya systemet Confidence ticket, har gett oss ytterligare en pusselbit i vår strävan att alltid vara på topp och till hands för våra besökare, säger Nils-Magnus Angantyr, marknadschef på Astrid Lindgrens Värld.

– Astrid Lindgrens Värld är en fantastisk anläggning och vi är mycket stolta över det fortsatta och fördjupade partnerskapet. Det är med stor tillfredställelse som vi ser att kunderna finner lönsamhet och effektivisering med våra lösningar och att så många nu väljer att vidareutveckla sin verksamhet med nya Confidence ticket. Med det nya systemet befäster vi vår ledande marknadsposition tekniskt samtidigt som vi oförtrutet fortsätter vår satsning för högsta kundnöjdhet, säger Mats Engström, VD på Confidence.

Nöjda besökare och en personal som ges möjlighet prioritera service är bästa utgångspunkten för lönsamhet inom vår verksamhet. Det långa samarbetet och det nya systemet Confidence ticket, har gett oss ytterligare en pusselbit i vår strävan att alltid vara på topp och till hands för våra besökare.
Nils-Magnus Angantyr, marknadschef på Astrid Lindgrens Värld
Astrid Lindgrens Värld är en fantastisk anläggning och vi är mycket stolta över det fortsatta och fördjupade partnerskapet. Det är med stor tillfredställelse som vi ser att kunderna finner lönsamhet och effektivisering med våra lösningar och att så många nu väljer att vidareutveckla sin verksamhet med nya Confidence ticket. Med det nya systemet befäster vi vår ledande marknadsposition tekniskt samtidigt som vi oförtrutet fortsätter vår satsning för högsta kundnöjdhet.
Mats Engström, VD på Confidence