Camilla Sundström har utsetts till ny VD på Confidence International

Stockholm, 26 november 2010 - Camilla Sundström har utsetts till ny VD på Confidence International från och med 13 december, 2010. Camilla ersätter Fredrik Hiort af Ornäs som går vidare till annan verksamhet.

Närmast kommer Camilla från rollen som ansvarig för Relacom Sverige. Tidigare har Camilla haft ledande positioner på TDC, Song Networks, Hotsip och Ericsson. Hon har dessutom varit styrelseledamot i ett antal bolag, däribland Confidence International, under de senaste åren.

”Vi är enormt glada att Camilla vill vara med och utveckla Confidence i nästa fas. Hon tillför ett starkt ledarskap och affärsfokus. Vi känner henne väl efter åren i styrelsen och är trygga i att Camilla kommer att fullfölja vår utstakade affärsstrategi och tillväxt. Jag och styrelsen vill också passa på att tacka Fredrik för sitt outtröttliga arbete och önskar honom fortsatt framgång.”, säger Per Edström, Styrelseordförande i Confidence International.

”Jag ser fram emot att kunna bidra till Confidence spännande resa på en intressant och starkt växande marknad. Jag känner ledning och medarbetare sedan styrelsetiden och har stor respekt och förtroende för det kunnande som finns i hela organisationen. Confidence har en mycket bra plattform från vilken vi kan fortsätta arbetet framåt.”, säger Camilla Sundström, tillträdande VD.

För ytterligare information kontakta:

Camilla Sundström
CEO, Confidence International AB
E-post: camilla.sundstrom@confidence.se
Telefon: 46(0)8-620 82 00

Confidence International grundades 1989 och är en systemintegratör som ökar kundernas effektivitet genom att förena IP-teknologi med traditionell säkerhetsteknik. Confidence erbjuder en komplett portfölj av oberoende integrerade produkter och tjänster inom riskanalys, säkerhet, access, larm, brand och IT infrastruktur. Confidence är noterat på NASDAQ OMX First North.

Citat

Camilla Sundström