Confidence Internationals nyemission genomförd och övertecknad

Stockholm, 28 juli, 2011. Confidence International AB (publ) (”Confidence” eller ”Bolaget”) har under perioden 8-22 juli 2011 genomfört en nyemission med företrädesrätt för Bolagets aktieägare om ca 14,6 MSEK före emissionskostnader. Parallellt med företrädesemissionen har det funnits möjlighet att anmäla sig för teckning av ytterligare högst 970 000 aktier (”Överteckningsoptionen”). Anmälningstid och teckningskurs inom Överteckningsoptionen var densamma som i företrädesemissionen, d.v.s. 8-22 juli 2011 och 3 SEK per aktie av serie B.

Företrädesemissionen tecknades till ca 87 procent med stöd av teckningsrätter och ca 13 procent utan stöd av teckningsrätter. Samtliga aktier i företrädesemissionen tecknades därmed vilket tillför Bolaget ca 14,6 MSEK före emissionskostnader.

Styrelsen beslöt den 28 juli 2011, med stöd av bemyndigande från den extra bolagsstämman den 29 juli 2011, att emittera 970 000 aktier till 3 SEK per aktie, vilket innebär att Bolaget tillförs ca 2,9 MSEK.  Tilldelning har skett till de som tecknat med stöd av teckningsrätter i företrädesemissionen.

Utöver företrädesemissionen och Överteckningsoptionen kommer Bolaget, i enlighet med beslut på extra bolagsstämma den 29 juni 2011, genomföra en kvittningsemission om 138 750 aktier av serie B. Aktierna kommer utnyttjas för kvittning av den fordran som uppkom mot Bolaget i samband med Bolaget ingick avtal om emissionsgaranti i samband med den nu genomförda företrädesemissionen.

Genom emissionerna ovan ökar antalet aktier i Confidence med sammanlagt 5 958 893 st, motsvarande en aktiekapitalökning med 17 876 679 kronor. Efter emissionerna ovan uppgår aktiekapitalet till 32 427 108 kronor och antalet aktier till 10 809 036 st. De nyemitterade aktierna beräknas bli föremål för handel på NGM Equity under augusti 2011.

Rådgivare
Erik Penser Bankaktiebolag är finansiell rådgivare och advokatfirman Westermark Anjou är juridisk rådgivare till Confidence i samband med emissionen.

För ytterligare information kontakta:

Camilla Sundström
CEO, Confidence International AB
E-post: camilla.sundstrom@confidence.se
Telefon: 46(0)8-620 82 00

Confidence International grundades 1989 och är en systemintegratör som ökar kundernas effektivitet genom att förena IP-teknologi med traditionell säkerhetsteknik. Confidence erbjuder en komplett portfölj av oberoende integrerade produkter och tjänster inom riskanalys, säkerhet, access, larm, brand och IT infrastruktur. Confidence är noterat på NASDAQ OMX First North.