Confidence låssystem till Park Inn by Radisson Lund

Confidence har tecknat avtal om leverans av komplett låsanläggning för det nya hotellet Park Inn by Radisson Lund. Hotellet ingår i det ledande hotelloperatörsbolaget Winn Hotel Group AB, och invigs i januari 2014. Hotellet som är under uppförande vid den nybyggda infarten till Lund, utgör ett nytt landmärke med sina 10 våningar och 192 rum.

Leverans påbörjas hösten 2013 av låssystemet VisiOnline från tillverkaren VingCard, och förser hotellet med den senaste on-, off-line tekniken samt NFC funktionalitet.

Confidence får fortsatt förtroende som leverantör av låssystem inom Winn Hotel Group AB. Det långa samarbetet innefattar sedan tidigare hotell Radisson Blu Uppsala, Radisson Blu Riverside Lindholmen, Clarion Falun och nu även det nybyggda Park Inn by Radisson Lund. Det nybyggda hotellet vid infarten till Lund, får tillgång till den senaste tekniken vilket bland annat innebär framtidssäkrade funktioner för On-line styrning samt NFC (Near Field Communication) funktionalitet vilket bland annat möjliggör automatisk check-in och nyckelfunktion via mobiltelefon.

Totalåtagandet omfattar projektering, installation och driftsättning samt även den viktiga utbildningen av hotellets personal. Initialt avser hotellet att driva systemet off-line, men har möjlighet att vid behov aktivera den förberedda on-line funktionen samt automatisk check-in och nyckelfunktion via mobiltelefon.

”Hotellsektorn är speciell då den inkluderar många olika säkerhetssystem. Naturligt är låssystemen för gästrummen, men till detta kommer system för brandskydd, inpassering och kameraövervakning av övriga utrymmen. Samtidigt satsar allt fler hotell på gym- och spa-anläggningar med tillträde för besökare utöver hotellets gäster. Komplexiteten gynnar Confidence som kan erbjuda samtliga system var för sig eller som en integrerad lösning. För kunden innebär detta en kostnadsbesparing och garanterar ett högklassigt serviceåtagande”, säger Mats Engström, VD på Confidence.

”Confidence erbjöd oss det mest kostnadseffektiva paketet av funktion, driftsättning, service och utbildning. För oss är låssystemet en viktig investering som måste vara framtidssäkrad och ligga i teknikens framkant under många år. Med VisiOnline har vi bland annat flexibiliteten att välja on- eller off-line styrning av låsen och vi kan, beroende på efterfrågan, aktivera de fördelar som systemets NFC-funktioner erbjuder”, säger Göran Englund på Winn Hotel Group AB

Confidence erbjöd oss det mest kostnadseffektiva paketet av funktion, driftsättning, service och utbildning. För oss är låssystemet en viktig investering som måste vara framtidssäkrad och ligga i teknikens framkant under många år. Med VisiOnline har vi bland annat flexibiliteten att välja on- eller off-line styrning av låsen och vi kan, beroende på efterfrågan, aktivera de fördelar som systemets NFC-funktioner erbjuder.
Göran Englund, Winn Hotel Group AB
Hotellsektorn är speciell då den inkluderar många olika säkerhetssystem. Naturligt är låssystemen för gästrummen, men till detta kommer system för brandskydd, inpassering och kameraövervakning av övriga utrymmen. Samtidigt satsar allt fler hotell på gym- och spa-anläggningar med tillträde för besökare utöver hotellets gäster. Komplexiteten gynnar Confidence som kan erbjuda samtliga system var för sig eller som en integrerad lösning. För kunden innebär detta en kostnadsbesparing och garanterar ett högklassigt serviceåtagande.
Mats Engström, VD Confidence International AB