Conflux skriver distributionsavtal med Mouser Electronics Inc.

Report this content

Det svenska teknologiföretaget Conflux, som utvecklar teknologi som väsentligt minskar el-konsumtionen, har skrivit ett distributions avtal med en av de största globala aktörerna inom distribution elektronikkomponenter; Mouser Electronics Inc. Texas. Avtalet innefattar att Mouser ska, genom deras världsomspännande organisation, fr.o.m. 4 Aug. 2009 distribuera Conflux intelligenta värmefolie, ZPZ folien, globalt med fokus på Amerika och Asien.

– Detta ligger helt i linje med Mousers strategi att fokusera på en snabb introduktion av nya produkter och teknologier till elektronikkonstruktörer och ingenjörer över hela världen. Säger Barry McConnell, vice VD Produkter Mouser Electronics Inc. – För oss, skänker detta avtal med Mouser ett förtroende och trovärdighet till vår teknologi och en möjlighet att presentera vår högteknologiska och intelligenta värmeteknologi för företag på en global marknad. Detta ligger helt i linje med vår globala strategi i att förse industrin med denna nya teknologi, den första nyheten på 40 år i denna industri. Säger Arnulf von Zedtwitz-Liebenstein, VD Conflux. Mouser Electronics, Inc. är en distributör av elektronikkomponenter, fokuserade på att snabbt introducera nya produkter och teknologier till elektronikkonstruktörer och ingenjörer. På mouser.com finns över en miljon produkter online från mer än 390 tillverkande företag. Mousers katalog med över 2,128 sidor publiceras varje 90 dagar och förser konstruktörer med uppdaterad data på de komponenter som nu finns tillgängliga för nästa generations elektroniska apparater. Mouser levererar globalt till fler än 280,000 kunder i 170 länder från sitt över 40,000 m2 högmoderna facilitet i Mansfield, Texas. Conflux utvecklar, tillverkar och marknadsför polymeriska material för intelligenta värmeapplikationer. Genom att använda ny, unik och patenterad teknologi har Conflux konstruerat material som värmer effektivt där det behövs. Den inbyggda intelligensen i detta material optimerar el-konsumtionen och adderar värde genom att bara värma där och när det behövs. Användningsområden är exempelvid temperaturkänslig elektronik, sensorer, energioptimerade radiatorer, medicinteknik, elektriska och hybridbilars batterivärmare, kontorsmaskinutrustning. För mer information: Arnulf von Zedtwitz-Liebenstein, VD, Conflux, tel: +46(0)8-83 45 20. Mobil: +46(0)70-582 10 01 Besök även www.conflux.se Barry McConnell, Mousers Senior Vice President for Products och www.mouser.com