Fjord Network växer med 400% över 4år, blir utnämnd till Gasellföretag 2009!

Dagens Industri har utnämnt Fjord Network, som ett av de snabbast växande företagen i Sverige, till ett av årets gasellföretag 2009.

För tionde året i rad har Sveriges ledande affärstidning, Dagens Industri, genomfört en granskning av Sveriges tillväxtföretag. Fjord Network tillhör den knappa procent av Sveriges företag som vuxit snabbast organiskt under de fyra senaste åren och därför utsetts som ett av årets gasellföretag. En Gasell ska: • har offentliggjort minst fyra årsredovisningar. • har en omsättning som överstiger 10 Mkr. • har minst tio anställda. • har de senaste tre åren kontinuerligt ökat omsättningen. • har under samma period minst fördubblat sin omsättning. • har ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt. • har i allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner. • har sunda finanser. - Vi är oerhört stolta över utnämningen, vår imponerande tillväxt med 400% de senaste 4 åren visar att Fjord Network har etablerat sig som en av Sveriges ledande leverantör av Telefonitjänster. Fjord är sedan tidigare mest känd för telefonmötestjänsten Confy, men vi lanserar nu även GroupTalk, en Push To Talk tjänst för professionella användare. Utnämningen innebär att vi får en större trovärdighet i marknaden och att vi förhoppningsvis skall kunna fortsätta vår tillväxt. –säger Jörn Karlsson VD på Fjord Network.

Taggar: