VD-byte på Fjord Network

Jörn Karlsson lämnar över VD rollen i Fjord Network till Thomas Randerz

Efter 6 år som VD på Fjord Network lämnar Jörn Karlsson bolaget för att efterträdas av Thomas Randerz. Jörn har under sin tid i bolaget etablerat Fjord som en marknadsledande Service Provider inom telefonitjänster med fokus på collaboration tjänster: - Confy är idag en ledande aktör inom tele och webb konferenstjänsterna i Skandinavien. - GroupTalk är den första heltäckande push to talk tjänster för professionella användare i Norden. Tjänsten har bland annat hjälpt SAS att bli ett av Europas punktligaste flygbolag. 2009 blev bolaget utnämnt till att vara en av Sveriges top 5% Gasell. Jörn kommer att, som en av huvudägarna, fortsätta var engagerad aktivt i styrelsen. ”Jag är oerhört tacksam för den erfarenhet jag har fått under tiden med Fjord. Jag har haft möjlighet att jobba med mycket erfarna människor både operativt och i styrelsen. Och även haft förmånen att jobba med väldigt duktiga kunder och partners som har bidragit såväl till min och som till Fjords utveckling. Med Thomas Randerz som VD kommer bolaget att ha de bästa förutsättningar att fortsätta att utvecklas som en ledande Service Provider inom Collaboration tjänster Norden” – säger Jörn. Thomas Randerz har tidigare varit verksam i Fjords styrelse. Dessförinnan har han under sin långa karriär varit aktiv som affärskonsult och bla ansvarig för Spray Networks konsult verksamhet. För mer information kontakta Thomas Von Otter Styrelseordförnade Fjord Network thomas@o2.se +46708100241 Eller