Connecta - byte till aktier i Information Highway

Connecta - byte till aktier i Information Highway Insiders i Connecta AB representerande ett innehav motsvarande 85,1% av rösterna och av 57,4% kapitalet har nu bytt sina Connectaaktier mot aktier i Information Highway. Bytet är en följd av fusionen mellan de båda bolagen där Information Highway erbjuder 3,37 (nyemitterade) aktier för varje aktie i Connecta. Förändringen av registrerade insiders aktieinnehav i Connecta, sammanlagt 33 personer, har den 22 maj enligt gällande regelverk rapporterats till Finansinspektionen. Erbjudandet hade den 9 maj accepterats av aktieägare i Connecta med ett innehav motsvarande 95,6% av kapitalet och 98,6% av rösterna. Erbjudandet är förlängt till och med den 29 maj. Connecta och Information Highway har gått samman och kommer att ha sin första gemensamma bolagsstämma den 6 juni då stämman bl a skall ta ställning till förslag om nytt bolagsnamn. Avnotering av Connecta-aktien från OM Stockholmsbörsen kommer därefter att ske i slutet av juni. Stockholm den 23 maj 2000 Connecta AB (publ) För ytterligare information kontakta: Anders Swensson, CFO, Connecta/ Information Highway, tel 08 - 412 30 00, anders.swensson@connecta.se Frans Benson, IR-chef, Connecta/ Information Highway, tel 08 - 412 31 35, frans.benson@connecta.se Samgående Connecta och Information Highway Connecta och Information Highway går samman. Därmed skapas ett av de ledande Internetkonsultbolagen i Europa med inriktning på strategiska Internetlösningar. Den nya koncernen kommer att ha en mycket god plattform för fortsatt snabb internationell expansion. Tillsammans har de två företagen i dag cirka 1400 och målet är att vara minst 2 000 personer vid årets slut. Fakta Connecta [www.connecta.se] Connecta är ett Internetkonsultföretag som arbetar med affärsutveckling med Internet. Bolaget erbjuder tjänster inom områdena Strategi, Internet och Human Resource Management. Connecta kan med sitt totalkoncept vara helhetsleverantör till stora företag och organisationer och erbjuda konsulttjänster som stärker kundernas affärsförmåga i den nya digitala ekonomin. Connecta grundades 1993 och har idag 600 medarbetare. Aktien är noterad på OM Stockholmsbörsens O-lista (Ticker CNTA). Koncernchef är Christer Jacobsson. Connecta levererar lösningar åt bland annat SEB, Skandia, Ericsson, Folksam, Scania, Statoil, SAF, Volkswagen och Thomson Travel Group (Fritidsresor). Fakta Information Highway [www.ih.com] Information Highway hjälper företag att ta till vara affärsmöjligheterna i den nya nätverksekonomin. Vi stärker våra kunders konkurrenskraft och gör dem framgångsrika på den digitala arenan genom att leverera Internetbaserade lösningar präglade av affärskunskap, kreativitet och teknisk spjutspetskompetens. "A safe ride to the new economy." Information Highway grundades 1994, och idag arbetar över 600 personer på tio orter i Sverige samt i Norge, Danmark, Finland, Tyskland och England. Aktien är noterad på OM Stockholmsbörsens O-lista (Ticker IHWY). Koncernchef är Göran Wågström. Information Highway levererar lösningar åt ABB, Ericsson, Telia, SAS, Vattenfall, Lufthansa, Codan, Telenor och Swiss Valore. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/23/20000523BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/23/20000523BIT00180/bit0002.pdf