• Connecta/

Handel stoppad med aktier i Connecta och Information Highway presskonferens torsdag 24/2 kl. 10.00

Handel stoppad med aktier i Connecta och Information Highway - presskonferens torsdag 24/2 kl. 10.00 Handeln med Information Highway ABs samt Connecta ABs aktier på OM Stockholmsbörsen har i samråd med börsens avdelning för marknads- övervakning stoppats, då samtal om ett eventuellt samgående mellan bolagen pågår. Ytterligare information lämnas vid en presskonferens torsdagen den 24 februari 2000, klockan 10.00 på IVAs konferenscenter (Ingenjörsvetenskapsakademin), Wallenbergsalen, Grev Turegatan 16, Stockholm (http://www.iva.se/konferens.html). Presskonferensen kan även följas via webcasting. Adress meddelas senare. Stockholm den 23 februari 2000 Connecta AB (publ) Information Highway AB (publ) För ytterligare information kontakta: Göran Wågström, VD/koncernchef Information Highway, tel 08-635 15 20, 070- 526 27 58, goran.wagstrom@infohwy.se Christer Jacobsson, VD/koncernchef Connecta, tel 08-412 30 20, 070-571 74 47, christer.jacobsson@connecta.se Anders Swensson, CFO Connecta, tel 08-412 30 23, 070-346 22 78, anders.swensson@connecta.se Ulf Karnell, informationschef Information Highway, tel 070-514 17 39, ulf.karnell@infohwy.se Fakta Connecta [www.connecta.se] Connecta AB är ett Internetkonsultföretag som arbetar med affärsutveckling med Internet. Bolaget erbjuder tjänster inom områdena Strategi, Internet och Human Resource Management. Connecta kan med sitt totalkoncept vara helhetsleverantör till stora företag och organisationer och erbjuda konsulttjänster som stärker kundernas affärsförmåga i den nya digitala ekonomin. Connecta grundades 1993 och har idag cirka 520 medarbetare. Via förvärv i Danmark kommer antalet anställda att uppgå till 580. Aktien är noterad på Stockholms Fondbörs O-lista. Koncernchef är Christer Jacobsson. Connecta levererar lösningar åt bland annat SEB, Skandia, Ericsson, Folksam, Volkswagen och Thompson (Fritidsresor). Fakta Information Highway [www.infohwy.se] Information Highway hjälper företag att ta till vara affärsmöjligheterna i den nya nätverksekonomin, stärker kundernas konkurrenskraft och gör dem framgångsrika på den digitala arenan genom att leverera internetbaserade lösningar präglade av affärskunskap, kreativitet och teknisk spjutspetskompetens. "A safe ride to the new economy." Information Highway grundades 1994 och idag arbetar 540 personer inom affärsområdena Business, Interactive- och Technology Consulting på tio orter i Sverige samt i Norge, Danmark, Finland och England. Aktien är noterad på Stockholms Fondbörs O-lista. Koncernchef är Göran Wågström. Information Highway har en kundbas på ca 300 företag och levererar lösningar åt ABB, Ericsson, Telia, ATG, Fondex, SAS, Stadium, SMHI och Locus Medicus. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/23/20000223BIT00550/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/2000/02/23/20000223BIT00550/bit0002.doc