Consafe Infotech och Kreatel inleder samarbete inom applikationsutveckling

Report this content

Consafe Infotech och Kreatel inleder samarbete inom applikationsutveckling Kreatel Communications AB, en ledande leverantör av systemlösningar inom området intelligenta tjänsteterminaler för telekom och bredband, och Consafe Infotech AB som utvecklar mobila informationslösningar och kommunikationsprodukter, har ingått ett partnerskapsavtal. Kreatel och Consafe Infotech kommer tillsammans att driva applikationsutveckling för Kreatels managementsystem. Samarbetet gör det möjligt att införa nya kundanpassade tjänster baserade på Kreatels befintliga produkter. Exempel är anpassning och integration av användarnas webb- och e-postservrar med Kreatels managementsystem. Kreatels och Consafe Infotechs kompetenser kompletterar varandra väl och samarbetet skapar därför mervärden för kunderna, vilket förväntas leda till merförsäljning. - Samarbetet kommer att stärka Kreatels position på marknaden genom att ge oss utökade möjligheter att möta kundernas individuella behov, utan att binda egna resurser, säger Lars Bengtsson, VD på Kreatel Communications AB. - Det är värdefullt för oss att öka vår redan starka närvaro hos operatörerna och att det kan ske tillsammans med en marknadsledande aktör är extra glädjande, säger Malik Wafin, VD på Consafe Infotech AB. Kreatel Communications AB, grundat 1995, utvecklar och marknadsför systemlösningar inom området intelligenta tjänsteterminaler som gör det möjligt att utnyttja det snabbt växande utbudet av tjänster på telekom- och bredbandsnäten. Produktportföljen innehåller ett spektrum av produkter med högt mjukvaru-innehåll som möjliggör mervärdestjänster för det fasta telenätet, GSM-nätet och de nya bredbandsnäten. Kreatel har sitt huvudkontor i Linköping och är även etablerade i Göteborg. Företaget sysselsätter i december 2000 drygt 110 personer och har de senaste 12 månaderna omsatt omkring 85 miljoner kronor. För mer information om Kreatel besök www.kreatel.se Consafe Infotech utvecklar mobila informationslösningar och kommunikationsprodukter som ökar människors rörlighet. Kunderna är systemleverantörer, operatörer och service providers samt större företag med behov av skräddarsydda lösningar. Under de senaste åren har omsättningen vuxit med i genomsnitt 58 procent per år. Företaget har idag 220 medarbetare på tio platser i tre länder -Sverige, Norge och Italien. Consafe Infotech är ett dotterbolag inom JCE-gruppen. www.consafeinfotech.com För ytterligare information kontakta: Consafe Infotech AB, Malik Wafin, tel +46 40 691 96 00 Kreatel Communications AB, Lars Bengtsson, tel +46 13 36 76 01 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/03/20010103BIT00450/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/03/20010103BIT00450/bit0002.pdf