Consafe Infotech tar plats i forum för ledande GPRS - aktörer

Consafe Infotech tar plats i forum för ledande GPRS - aktörer Consafe Infotech blir medlem i GPRS Applications Alliance och bekräftar därmed sin ställning som ett företag i frontlinjen när det gäller utvecklingen mot tredje generationens mobila system, i vilken GPRS (General Packet Radio Service) är ett första steg." GPRS Applications Alliance (GAA) har bildats av Ericsson för att samla kompetens inom GPRS och stimulera till fortsatt utveckling av tekniken. GAA vill också säkerställa att högkvalitativa applikationer ska finnas tillgängliga på marknaden. Medlemmar i GAA ges tillgång att testa och utveckla den nya tekniken i speciella lab som tillhandahålls av Ericsson. - Vi har redan långvarig erfarenhet av arbete med GPRS. Vårt medlemskap i GAA blir en möjlighet att ytterligare utveckla vår kompetens tillsammans med ledande aktörer inom området, säger Stefan Nilsson. VD på Consafe Infotech. Eftersom den paketförmedlade GPRS-tekniken möjliggör en både snabbare och billigare mobil datakommunikation än i dag finns det en stor efterfrågan av tekniken bland användarna av mobila tjänster. Med hjälp av GPRS kan man till exempel få ut ett företags intranät till mobiltelefonen. GPRS gör det möjligt att alltid vara uppkopplad, men man betalar bara för den data som går i väg. När förbindelsen är tyst belastar den inte nätet. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/09/20000309BIT00690/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/09/20000309BIT00690/bit0002.pdf