Samarbetsavtal om Mobila tjänster med Netcom AS

Samarbetsavtal om Mobila tjänster med Netcom AS. Consafe Infotech skriver avtal med NetCom AS angående återförsäljning av @ MILES - Mobile Intranet. En tjänst som möjliggör mobil uppkoppling via WAP och GPRS till Microsoft Outlook. NetCom AS lanserade sitt GPRS-nät i förra veckan och väljer att som första @ tjänst lansera MILES - Mobile Intranet som är utvecklad av Consafe Infotech AB. Tjänsten marknadsförs och säljs av NetCom AS i Norge under varumärket NetCom MobilMail. Tjänsten gör att personer som arbetar utanför kontoret på ett enkelt sätt kan koppla upp sig mot sin företagsinterna epost och få tillgång till epost, kalender, kontakter mm med hjälp av en WAP-telefon. -Vi har valt att lansera MobilMail som första GPRS-tjänst eftersom vi ser en mycket stor potential för denna typ av lösningar säger Thomas Caesar, Produktchef WAP Företag på NetCom AS. -Med denna tjänst visar vi att WAP är ett effektivt arbetsredskap om tekniken utnyttjas på rätt sätt. Tjänsten kommer att lanseras på ett flertal marknader under året säger Bert-Ola Frostensson, Partneransvarig på Consafe Infotech. För att kunna använda sig av tjänsten krävs att man använder sig av Microsoft Exchange 5.5 eller senare som mailserver. För ytterligare information kontakta: Bert-Ola Frostensson, Consafe Infotech AB Tel 040 691 96 00 Consafe Infotech är en ledande aktör inom mobila helhetslösningar för tele- och datakommunikation. Bland kunderna finns Alcatel, Ericsson och Telia. Consafe Infotech har idag drygt 230 anställda. Huvudkontoret finns i Malmö. Regionkontor finns i Stockholm, Göteborg Uppsala, Linköping, Norrköping, Västerås, Karlskrona, Oslo och Milano. Consafe Infotech är ett dotterbolag inom JCE-gruppen. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/05/20010205BIT00820/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/05/20010205BIT00820/bit0002.pdf