Consensus VD övergår till roll som kapitalförvaltare

Patrik Soko, VD på Consensus Asset Management AB (publ), har meddelat att han avser lämna sin roll som VD efter 11 år på posten, men kommer fortsatt vara engagerad i bolaget i en renodlad och fokuserad roll som kapitalförvaltare. Patrik kvarstår i sin nuvarande befattning tills dess att hans efterträdare utsetts och tillträtt som ny VD. Patrik har varit VD sedan 2013.

”Efter 11 fantastiska år som VD för Consensus känns tillfället rätt att lämna över stafettpinnen till en ny och dedikerad hen för att driva bolaget framåt på den tillväxtresa som vi ser framför oss”, säger Patrik Soko.

”Consensus har gjort en fantastisk resa de senaste 10 åren. Under Patriks ledning har vi utvecklat vår förvaltning, expanderat geografiskt och haft en hög tillväxt på förvaltat kapital. Jag vill tacka Patrik för insatsen som VD och jag är glad att Patrik vill fortsätta arbeta för Consensus i rollen som kapitalförvaltare där han kommer bidra med sin stora kunskap och erfarenhet”, säger Martin Ringberg, styrelseordförande.

Styrelsen kommer omgående inleda en rekryteringsprocess för att hitta Patriks efterträdare.

Martin Ringberg
Styrelseordförande