Kommuniké från extra bolagsstämman i Consensus Asset Management AB (publ)

Consensus Asset Management AB (publ) har idag, den 9 september 2024, hållit extra bolagsstämma där bland annat följande beslut fattades:

• Stämman beslutade, enligt valberedningens förslag, att styrelsen ska bestå av fem ordinarie styrelseledamöter, utan styrelsesuppleanter, för tiden intill slutet av nästa årsstämma.

Den extra bolagsstämman beslutade vidare, enligt valberedningens förslag, om nyval av Martin Ringberg som styrelseledamot och styrelseordförande, för tiden intill slutet av nästa årsstämma.

Styrelsen består av Anders Hedin, Claes-Göran Nilsson, Jan Litborn, Martin Ringberg och Uwe Löffler med Martin Ringberg som styrelsens ordförande för tiden intill slutet av årsstämman 2025.

• Stämman beslutade, enligt valberedningens förslag, att arvode till styrelseledamöter, som inte uppbär lön av Bolaget, för perioden till och med utgången av årsstämman 2025, skall utgå med 200 000 kronor till styrelsens ordförande och med 75 000 kronor vardera till styrelsens övriga ledamöter. Styrelsearvode till Claes-Göran Nilsson och Martin Ringberg utgår proportionellt för mandattiden intill slutet av årsstämman 2025.