• Consid/

Consid tecknar avtal med Stockholms Stadsbyggnadskontor värt upp till 20 miljoner kronor

IT-konsultbolaget Consid vinner Stockholm Stadsbyggnadskontors upphandling avseende ett nytt ärende- och dokumenthanteringssystem, tillsammans med sin partner Lemontree.

Consid, som idag har ett ramavtal med Stadsbyggnadskontoret, vinner upphandlingen tack vare sin gedigna erfarenhet och prisvärda leveranser. Affären är värd upp till 20 miljoner kronor och löper i tre år med option på ett års förlängning.

Uppdraget innebär framtagande av ett nytt ärende- och dokumenthanteringssystem till Stadsbyggnadskontoret i den senaste versionen av Public 360°. Systemet är affärskritiskt för förvaltningen och det gamla, omoderna systemet behöver ersättas. Handläggarnas arbete på Stadsbyggnadskontoret förenklas och effektiviseras avsevärt tack vare det nya systemet, som förkortar till exempel handläggningstiden för bygglovsansökningar och bidrag till handikappanpassning av bostäder.

− Affären är strategiskt viktig för oss för att bygga ut vår position i Stockholmsområdet. Vi är väldigt glada att vi nu kan utöka vårt samarbete med Stockholms Stadsbyggnadskontor, säger Peter Hellgren, vd på Consid.

Peter Hellgren, vd på Consid

E-post: peter.hellgren@consid.se

Consid är ett snabbväxande IT-konsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Norrköping, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Göteborg, Värnamo, Växjö och Kharkov. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Bolaget beräknas omsätta ca. 270 miljoner kronor för 2014. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens 190 anställda. Läs mer på www.consid.se.