Consid tecknar avtal med Thule Group avseende Sitecore APS

Consid har nyligen tecknat avtal med Thule Group avseende implementation av systemet Sitecore APS (Adaptive Print Studio) för att på ett enklare sätt ta fram produktblad, katalogmaterial och annat tryckt produktmaterial.

Sitecore APS bygger på att det bildmaterial, de texter och översättningar som finns i den digitala plattformen och förser varumärkets websida Thule.com med aktuellt och uppdaterat material används även för produktion av annat markandsmaterial. Sitecore  APS  är en modul till CMS-plattformen som möjliggör framtagning av olika sorters printmaterial baserat på innehåll som redan finns i Sitecore och underliggande PIM-system.

Genom återanvändning av text, bild och produktdata är det både enklare och snabbare att ta fram tryckt material. Det blir också betydligt enklare och mer kostnadseffektivt att ta fram tryckt material i mycket begränsad upplaga (print on demand). Andra fördelar är en enhetlig presentation av text och bilder oavsett media och direkt tillgång till ändringar i produktdata för de som arbetar med materialet. Sitecore APS  kommer att implementeras under hösten 2014.

Peter Hellgren, VD

Consid är ett snabbväxande IT-konsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Norrköping, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Göteborg, Värnamo, Växjö och Kharkov Ukraina. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Bolaget omsätter 215 miljoner kronor. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens 180 anställda. Läs mer på www.consid.se.

Om Thule Group

Thule Group är världsledande på produkter som gör det enkelt att lätt, säkert och snyggt ta med sig det man behöver och bryr sig om när man lever ett aktivt liv. Under mottot Active Life, Simplified. erbjuder vi produkter inom två segment: Outdoor&Bags (bl.a. utrustning för cykel, vatten och vintersporter, takboxar, cykelkärror, barnvagnar, babyjoggers, dator- och kameraväskor, ryggsäckar och fodral förmobiltelefoner och annan digital utrustning), samt Specialty (bl.a. snökedjor).

Thule Group har cirka 2.900 anställda vid 45 produktionsanläggningar och försäljningskontor över hela världen. Produkterna säljs på 135 marknader och försäljningen under 2013 uppgick till 4,3 miljarder kronor. Läs mer på www.thulegroup.com

Om Sitecore

Sitecores prisbelönta content management system gör det möjligt för företag att skapa och hantera dynamiska och innehållsrika webbsidor som är enkla att redigera. Sitecore etablerades i Danmark 2002 och har idag 700 anställda på internationell basis.

Vi har över hela världen mer än 3,500 kunder, några av dessa är ledande varumärken som American Express, Carnival Cruise Lines, easyJet, Heineken, LEGO och Microsoft.