Consid tecknar genombrottsavtal i Mälardalen

IT-konsultbolaget Consid tecknar ramavtal med Energimyndigheten i Eskilstuna avseende leverans av resurskonsulter. I samband med affären kommer Consid behöver anställa sju utvecklare i det nyöppnade kontoret i Örebro. Avtalet avser 10 000 konsulttimmar som fördelas mellan Consid och de två andra leveransberättigade bolagen Sogeti och Mahomebee.

Avtalet med Energimyndigheten i Eskilstuna avser leveransen av cirka 10 000 konsulttimmar per år framförallt för utveckling inom SharePoint och .NET. Avtalet löper från och med idag i två år med option på förlängning på ytterligare två år.

Consid valdes framförallt på grund av sin expertis och prisvärda IT-leverans.

− Avtalet med Energimyndigheten är vår genombrottsaffär i Mälardalen som gör att vi ökar vår förankring och närvaro i regionen. Det betyder också att vi behöver rekrytera sju ytterligare utvecklare till vårt nyöppnade kontor i Örebro, säger Peter Hellgren, vd på Consid.

Consids konsulter kommer att stödja Energimyndigheten med utveckling och förvaltning av sina IT-system, vilket minskar flaskhalsar vid hög belastning. Detta bidrar till att kvalitetssäkra Energimyndighetens IT-system.

Peter Hellgren, vd

Consid är ett snabbväxande IT-konsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Norrköping, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Göteborg, Värnamo, Växjö och Kharkov. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Bolaget beräknas omsätta ca. 270 miljoner kronor för 2014. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens 190 anställda. Läs mer på www.consid.se.