• Consid/

Consid vinner prestigeavtal med Kammarkollegiet och Göteborgs Stad och behöver förstärka med minst 20 utvecklare

IT-konsultbolaget Consid tecknar avtal med Kammarkollegiet och Göteborgs stad. Kammarkollegiets upphandling avser Region Västra och innebär att alla myndigheter i Västra Götaland och Halland samt Chalmers kan avropa Consids tjänster.

Avtalen innebär att Consid behöver anställa minst 20 personer inom följande yrkesgrupper:

• Systemutvecklare inom .NET
  • Systemutvecklare inom Java

Sammanlagt tävlade runt 50 IT-bolag om det prestigefyllda avtalet med Kammarkollegiet där Consid vann över konkurrenter som till exempel Knowit, Sogeti och Atea. Avtalet löper i 18 månader med chans på förlängning i ytterligare 12 månader. Myndigheter som kan avropa konsultjänsterna är bland andra Havs- och Vattenmyndigheten, Länsstyrelsen i Västra Götaland och Halland, Göteborgs Universitet och Chalmers.

Consid vann Kammarkollegiets upphandling inom alla kategorier där Consid lämnade anbud:

• Verksamhetsutveckling och Krav
  • IT-arkitekt
  • Systemutveckling och Systemförvaltning
  • Test och Testledning
  • Ledning och Styrning

− Vi är mycket stolta över att vi har vunnit dessa prestigefyllda avtal. Det är ett styrkebevis för oss och stödjer vår tillväxt och förankring i Göteborgsregionen. Vi ser fram emot att få jobba tillsammans med alla myndigheter här i regionen, säger Peter Hellgren, vd på Consid.

I avtalet med Göteborgs Stad bidrar Consid i projekt samt levererar resurskonsulter. Samtliga verksamheter som tillhör Göteborgs Stad kan avropa Consids tjänster, som till exempel Liseberg, Göteborgs Hamn, alla kommuner samt miljöförvaltningar och idrottsföreningar med mera.

Consid vann upphandlingen inom kategorierna Verksamhetsutveckling, Systemutveckling och Systemförvaltning samt Ledning och Styrning. Avtalet löper i två år med möjlighet till förlängning av ytterligare två år och är i sin helhet värt 400 miljoner kronor. Avtalet löper i två år med möjlighet till förlängning av ytterligare två år. Consid vann upphandlingen över konkurrenter som bland andra Sogeti, ÅF, Capgemini, Knowit, Acando och Kentor.

Genom de nya avtalen kan myndigheterna i Västra Götaland och Halland ta in konsultjänster vid behov, vilket kvalitetssäkrar deras IT-system och förenklar interna processer samt interaktion mellan medborgare och myndighet.

Peter Hellgren, vd

Consid är ett snabbväxande IT-konsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Norrköping, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Göteborg, Värnamo, Växjö och Kharkov. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Bolaget beräknas omsätta ca. 270 miljoner kronor för 2014. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens 190 anställda. Läs mer på www.consid.se