ContactorArete Gruppen övertar ramavtal med Statskontoret

Report this content

ContactorArete Gruppen AB, som består av Contactor Data AB, Arete AB och Arete Datastöd AB, har erhållit ramavtal med Statskontoret enligt IT Konsult 2004. Avtalet är en överlåtelse av det avtal som Arete AB tidigare erhöll. I och med överlåtelsen har Arete AB blivit en godkänd underleverantör och Projektmakarna AB nu namnändrat till Contactor Data AB har tillkommit som underleverantör i avtalet.

ContactorArete Gruppen bildades i juni 2005 genom att Contactor Data AB förvärvade Arete AB, och Arete Datastöd AB. Contactor Data och Arete är två konsultbolag som funnits på marknaden sedan 80-talet. Företagens kvalificerade konsulter har hög kompetens och bred mångårig branscherfarenhet. Företagen inom gruppen kommer fortsatt att verka under egna inarbetade varumärken. Arete AB erbjuder inom systemutveckling tjänster som projektledning, analys, design, konstruktion, systemförvaltning, systemintegration och databasadministration. Aretes kunder är huvudsakligen inom bank, försäkring, finans och offentlig sektor. Contactor Data AB erbjuder tjänster som utreda/leda, utveckla med tekniker och metoder inom såväl objektorienterade miljöer som inbyggda system, samt kvalitetssäkring av såväl system som projekt. Contactors kunder är företag och organisationer inom offentlig förvaltning, medicinsk teknik & läkemedel, telecom, resor & transporter och försvarsindustri. Arete Datastöd AB tillhandahåller kvalificerad och kundnära drift, implementering av teknisk infrastruktur samt tekniskt underhåll av IT-system. Arete Datastöds kunder återfinns huvudsakligen inom finans, försäkring och bank. – Vi är mycket tillfreds med att hela ContactorArete Gruppen nu omfattas av ramavtalet med statskontoret. Våra företag kompletterar varandra väl och tillsammans med de företag som sedan tidigare ingår i ramavtalet kan vi nu erbjuda myndigheterna en starkare leverantör, säger Lars Johansson, VD för Contactor Data och Anders Hägg, VD för Arete. För ytterligare information: Anders Hägg, VD Arete, tel. 08-785 22 02, alt. mobil. 070-585 10 28 Lars Johansson, VD Contactor Data, tel. 08-752 81 00, alt. mobil. 070-657 58 49 Besök även: www.cagruppen.se