• ContextVision AB/

ContextVisions GOP-programvara ger fortsatt stark global tillväxt tillsammans med ledande tillverkare av bildbehandlingsutrustning

ContextVisions GOPView XR2-ADi-programvara tillhandahåller den mest konsekventa
digitala röntgenexponering som finns tillgänglig på marknaden idag.

STOCKHOLM, Sverige – 9 oktober 2008 – ContextVision, samarbetspartner till världens ledande tillverkare av medicinsk bildbehandlingsutrustning, meddelade idag att man tecknat två nya avtal med tillverkare av röntgenutrustning i Asien och USA. Avtalen gäller tillhandahållandet av ContextVisions ledande bildförbättringsprogram. De nya avtalen efterföljer tre ytterligare samarbetsavtal som tillkännagavs i september 2008.

”ContextVision fortsätter att se en stark global marknadsefterfrågan från tillverkare av medicinsk bildbehandlingsutrustning, vilka eftersträvar bästa möjliga avbildningskvalité för sina kunder och patienter” säger Jan Erik Hedborg, VD för ContextVision AB. ”ContextVisions GOPView-programvara bygger på 25 år av teknisk innovation och ledarskap inom medicinsk bildbehandling och XR2-ADi har snabbt blivit standard när det gäller medicinsk bildbehandling världen över.

ContextVisions GOPView XR2-Adi-produkt prisbelönades i år av Frost & Sullivan, som varje år delar ut utmärkelsen Global Enabling Technology of the Year till någon aktör inom bildbehandlingsindustrin. Detta pris delas varje år ut till ett företag vars tekniska utvecklingsarbete anses ha revolutionerande inverkan på industrin.

I likhet med övriga produkter från ContextVision bygger GOPView XR2-ADi på den egna anpassningsbara algoritmen GOP®. GOP imiterar det mänskliga ögats metod för att söka efter information och analysera strukturer. Mer information om ContextVision och företagets produktutbud inom bildbehandlingsutrustning finns på ContextVisions webbplats på www.contextvision.com.

Kontakt: Jan Erik Hedborg (CEO) +46 8 750 35 59