AutoMotorsport utser Continental till solklar testvinnare

Report this content

I AutoMotorsports senaste test av sommardäck tar Continental SportContact™ 6 hem förstaplatsen – och det med marginal. Av de åtta sommardäck som testas är SportContact™ 6 det enda att få fem av fem stjärnor, och däcket utnämns därmed till solklar segrare.

SportContact™ 6 är framtaget för att ge maximalt grepp och stabilitet, och består av den nyutvecklade gummiblandningen Black Chili™. Dessutom gör det nya materialet Aralon 350™ att däcket bibehåller optimalt grepp även vid extremt höga hastigheter. Den innovativa mönsterdesignen Force Vectoring™ ger precis styrrespons och maximal kontroll över däcket, för en trygg körupplevelse.

I AutorMotorsports test lyfter man bland annat att: ”Continental är enastående på den torra banan med glasklar feedback, briljant spårhållning, bra styrprecision och hela tiden med förutsägbara fordonsreaktioner.” AutoMotorsport uppmärksammar också bromssträckan och skriver att: ”Kortaste bromssträckan och säker på understyrning på våt vägbana.”

”Det är såklart att jättekul att våra sommardäck fortsätter att vinna tester i år. Efter att ha vunnit Vi Bilägares sommardäckstest med PremiumContact™ 6 så är det otroligt inspirerande att se att även vårt mer sportiga däck SportContact™ 6 tar hem en tämligen överlägsen seger i AutoMotorsports sommardäckstest. Det visar på en stark bredd i vårt sortiment.”

SportContact™ 6 finns tillgänglig i dimensioner från 18 till 24 tum.

Läs mer om PremiumContact™ 6 på Continental.se

Adam Erlandsson
adam.erlandsson@axicom.com

Om Continental

Continental utvecklar intelligenta teknologier för transport av människor och deras varor. Continental är en pålitlig däcktillverkare, industriell samarbetspartner och leverantör till den internationella fordonsindustrin och erbjuder hållbara, säkra, bekväma, individuella och prisvärda lösningar. Företaget omsatte 2017 preliminärt ca 44 miljarder Euro genom sina fem divisioner; Chassis & Safety, Interior, Powertrain, Tires och ContiTech. Continental har för närvarande mer än 233 000 anställda i 56 länder.

Taggar: