Mikaela Åhlin-Kottulinsky blir testförare för Continentals däck till Extreme E-serien

• Continental är medgrundare till den nya globala racingserien för el-SUV:ar.
  • Racingföraren Mikaela Åhlin-Kottulinsky testar de nyutvecklade prestandadäck som tagits fram speciellt för den krävande serien.

Stockholm, 25 juni, 2019. Den svenska racingföraren Mikaela Åhlin-Kottulinsky blir testförare för Continentals nya högprestanda-däck som utvecklas speciellt för den globala Extreme E-serien. Förra året blev hon första kvinna att vinna ett race i standardvagnsmästerskapet Scandinavian Touring Car Championship. I år har hon tagit pole position i årets första lopp och vunnit ett race för stallet PWR Racing.

“Det här är ett fantastiskt projekt. Jag är väldigt glad över möjligheten att få köra de eldrivna SUV-prototyperna och hoppas kunna vara med att hjälpa till att höja medvetenheten kring klimatförändringar”, säger Mikaela Åhlin-Kottulinsky. ”Jag ser verkligen fram emot att få testa Continentals nya däck. Det går att följa varje enskilt steg i utvecklingsprocessen och testkörningarna över internet. Det kommer att bli en spännande resa fram till de första loppen i Extreme E-serien.”

Däcktillverkaren Continental är officiell medgrundare till Extreme E-serien. Racen är endast öppna för el-SUV:ar och målsättningen är att öka medvetenheten kring klimatförändringarnas globala påverkan. Mer information finns på www.EngineeredForTheExtreme.com.

I den här videon kan du se mer.

För mer information och intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:

Presskontakt:
Adam Erlandsson
adam.erlandsson@axicom.com

Om Continental

Continental utvecklar intelligenta teknologier för transport av människor och deras varor. Continental är en pålitlig däcktillverkare, industriell samarbetspartner och leverantör till den internationella fordonsindustrin och erbjuder hållbara, säkra, bekväma, individuella och prisvärda lösningar. Företaget omsatte 2017 preliminärt ca 44 miljarder Euro genom sina fem divisioner; Chassis & Safety, Interior, Powertrain, Tires och ContiTech. Continental har för närvarande mer än 233 000 anställda i 56 länder.

Taggar: