Premodul nu i ny smäcker dimension

Premodul är en svensk skorsten som finns i en rad storlekar, färger och vinklar för att det ska gå att installera kaminen på hemmets mysigaste ställe. Nu kommer den svenska kaminen i en ny smäcker dimension på bara 130 millimeter som gör att även små kaminer får en proportionelig framtoning.

– En skorsten är förlängningen av en braskamin men få tänker på att den också är en viktig del av helheten, säger Catharina Björkman, Marketing Communication Manager på Contura.

Premodul är en skorstenslösning som ägs av svenska Contura och har tillverkats i fabriken i Småland sedan 1965. Skorstenarna är innovativa, praktiska och snygga och finns i en rad olika stilar och material för att kunna leda bort rökgaser enkelt och effektivt. Skorstenarna är utvecklade i samarbete med Contura och passar till alla företagets braskaminer, men de går lika bra att installera även på andra kaminer.

Nu kommer Premodul skorstensssystem i en ny, smalare dimension på 130 millimeter. Det betyder att ytterröret blir smalare vilket gör att även en mindre kamin får ett mer dimensionerat utseende än tidigare. Den nya modellen finns i ett stort antal färger, dimensioner och vinklar vilket gör att det går att anpassa skorstenssystemet helt efter hemmets design och förutsättningar i stället för tvärtom.

Premodul skorsten toppmonteras direkt på kaminen eller ansluts bakåt med en fristående skorstenslösning. Den får dras nära brännbart material och behöver ingen murstock. Den går att installeras synlig eller dold i ett omslutande schakt.

• Helhetslösning med alla delar och en rad vinklar
  • Premodul Air tilluftsskorsten som variant
  • Enkel och flexibel installation
  • Snabb uppvärmning med bra drag
  • Anpassningsbar design med diskreta skarvar
  • Färgmatchning med Conturas kaminer
  • Möjlighet att sätta två eldstäder på samma skorsten för både inomhus- och extern skorsten

Premodul interaktiva hus. För att få hjälp att välja skorstenssystem går det att få hjälp att välja skorstensmodell på hemsidan med hjälp av Premoduls interaktiva hus: https://www.premodul.com/se/hitta-ratt-skorsten/premoduls-intreraktiva-hus

För att läsa mer om Premodul skorstenssystem, gå in på https://www.premodul.com/se/

För mer information, vänligen kontakta:

Catharina Björkman, Marketing Communication Manager Contura, tfn 070 190 04 26, catharina.bjorkman@contura.se

Karin Pontén, Vår PR-byrå, tfn 0708 66 66 31, karin.ponten@varprbyra.se

Contura 886G Style Vit med Premodul skorstenssystem

Contura har tillverkat svenska braskaminer i hjärtat av Småland sedan 60-talet och braskaminerna är ett resultat av äkta svensk ingenjörskonst i förening med svensk modern design.

Contura är marknadsledande i Sverige på brasvärmeprodukter och en av de ledande tillverkarna i Europa. Contura ingår i NIBE Group, som har mer än 17 000 anställda och omsätter över 40 miljarder kronor.

Contura väljer hållbara lösningar i alla led i tillverkningen, från val av leverantörer, samarbetspartners och material till transporter och arbetsmiljö. Företaget har en av världens modernaste fabriker i småländska Markaryd och jobbar ständigt på att utveckla effektiva kaminer med låga utsläpp och tidlös design.

Taggar: