Coop Butiker & Stormarknader öppnar sin första X:-tra i Stockholm - fokus på låga priser varje dag

Coop Butiker & Stormarknader fortsätter att rulla ut det nya lågpriskonceptet X:-tra. I början av mars ställdes två butiker om i Motala och Norrköping och nu har turen kommit till Stockholm. Det är Coop Aspudden som på torsdag den 23 mars ställs om till det nya butiksformatet med fokus på riktigt låga priser varje dag.

X:-tra – en del av Coop är ett nytt butiksformat på den svenska dagligvarumarknaden. Konceptet har ett starkt priserbjudande med välkända varumärken till bra kvalité i bostadsnära butiker, och för att ytterligare förstärka priserbjudandet erbjuds varje vecka flera klipp och kampanjer. Eftersom X:-tra är en del av Coop kan kunderna nyttja alla de fördelar som finns med att vara medlem.

X:-tra Aspudden ligger på Hägerstensvägen 166, är 550 kvadratmeter och bemannas av åtta medarbetare. Jonatan Ekelund som har varit butikschef sedan maj 2022 kommenterar:

– Det känns fantastiskt kul att komplettera Coops butiksutbud i södra Stockholm med ett nytt och fräscht lågprisalternativ. Vi kommer att ha fokus på att varje dag erbjuda bra priser på hela sortimentet och till det addera klipp och kampanjer. De boende i Aspudden får nu på gångavstånd en matbutik som konkurrerar prismässigt med butiker som annars kräver bil. Att etablera X:-tra just nu känns riktigt vältajmat och jag och mina medarbetare är superladdade och ser mycket fram emot att hälsa både gamla och nya kunder välkomna.

X:-tra, som lanserades inom Coop för drygt ett år sedan, har rönt stort intresse och fått väldigt positiv återkoppling från kunder och medlemmar.

Det är verkligen roligt att se att X:-tra har blivit så uppskattat som det har blivit på så kort tid. Konceptet är resultatet av att vi har lyssnat på våra medlemmar och kunder, analyserat de samhällsförändringar och marknadstrender vi ser och agerat därefter. Jag vet att många kunder vill göra en bra affär och samtidigt ha pengar över till annat och här har X:-tra en tydlig roll att spela. Prisvärdhet är viktigt i alla våra butiker, men här ser vi en möjlighet att bredda oss och erbjuda ett butiksformat där vi jobbar med pris varje dag, säger Meta Persdotter, VD för Coop Butiker & Stormarknader.

Läs mer om X:-tra på www.x-tra.se

X:-tras logotyp finns att ladda ner från https://pressrum.coop.se/images/logotyper-bildbank/