Coop Butiker & Stormarknaders HR-chef med i juryn för Årets medarbetare

Alexandra Berglund, chef HR & säkerhet på Coop Butiker & Stormarknader, har valts in i juryn för Årets medarbetare inom dagligvaruhandeln. Vinnaren utses på Dagligvarugalan 16 november.

Årets medarbetare inom dagligvaruhandeln ska vara en person som utmärkt sig genom exceptionell service till butikens kunder och som stöttar, lyssnar och hjälper sina kollegor. Denna medarbetare bidrar både till bra stämning på arbetsplatsen och till butikens utveckling. I bedömningen kommer följande värden att vara viktiga:

• Hög kvalitet på servicen gentemot butikens kunder
  • Stöttande och motiverande kollega som skapar arbetsglädje
  • Bidrar till butikens lönsamhetsmål och utveckling
  • Genomfört insatser utöver det vanliga

– Mötet med kunden i butik har stor påverkan på varumärket och är helt avgörande för att lyckas som aktör inom dagligvaruhandeln. Samtidigt som mötet bygger på alla mänskliga grundprinciper, är det är ett område som ständigt utvecklas i takt med kundernas förväntningar och skiftande beteendemönster. Att ligga i framkant bygger på ett lagarbete som tar avstamp i rätt förutsättningar och rätt hanterat resulterar i engagerade och drivna medarbetare. Det är en ära och ska bli fantastiskt roligt att medverka i juryn och få förmånen att på nära håll studera alla duktiga medarbetare inom dagligvaruhandeln, och självfallet även att ta med mig inspiration tillbaka till oss på Coop, säger Alexandra Berglund, chef HR & säkerhet på Coop Butiker & Stormarknader.

Juryn i övrigt utgörs av:

• Stefan Lidén, vd, Next U Systems
  • Stina Stenquist, HR-chef, Ica