Coop Butiker och Stormarknader förstärker sitt etableringsteam

Coop Butiker & Stormarknader förstärker området etablering med rekryteringen av Denise Cassel som tillträdde rollen som etableringsansvarig den 1 augusti.

Coop Butiker & Stormarknaders ambition är att fortsätta växa i antal butiker och därigenom ytterligare förstärka sin marknadsnärvaro i Stockholm, Södermanland, Uppsala och Östergötland. Närmast i tid ligger uppstarten av Stora Coop i Barkarby utanför Stockholm och Stora Coop i Ingelsta utanför Norrköping. I sin roll som etableringsansvarig kommer Denise att träffa fastighetsägare och kommuner och lokalisera nya butikslägen i linje med Coop Butiker & Stormarknaders övergripande affärsstrategi.

Denise Cassel, ny etableringsansvarig på Coop Butiker & Stormarknader.

– Det känns oerhört roligt att få bli en del av en organisation som prioriterar tillväxt så högt som Coop Butiker och Stormarknader. Jag har följt bolaget under en längre tid och imponeras av satsningarna i butiksledet med matmarknadskonceptet liksom helhetstänket med en fygital köpupplevelse där fysisk butikshandel kompletteras av e-handel och digitala tjänster. Konceptpaletten med Coop, Stora Coop, obemannade butiker och X:-tra ger dessutom en mycket attraktiv och flexibel portfölj att arbeta med. Jag ser mycket fram emot att bli en del av och bidra till Coop Butiker och Stormarknaders erbjudandeutveckling, säger Denise Cassel.

Denise kommer närmast från public affairs-byrån The Labyrinth där hon har arbetat med kommunpolitisk påverkan, etableringar och tillståndsprocesser. Dessförinnan har hon varit ordförande för Linköpings Science Park, kommunalråd med ansvar för lokal näringslivsutveckling och förste vice kommunstyrelseordförande i Linköping kommun och politisk sekreterare för Kristdemokraterna.

– Denise med sin breda och omfattande erfarenhet liksom breda kontaktnät kommer att bli en viktig kugge i vår vidare utveckling. Vi är mycket glada och stolta över att ha fått in henne i vårt team, säger Caroline Johnson Grönland, chef etablering, hyresförhandling och facility management på Coop Butiker & Stormarknader.

Coop Butiker & Stormarknader fokuserar på att så många som möjligt kan få prisvärd, god, hälsosam och hållbar mat på bordet. Mötet med kunder och medlemmar sker i nära 200 butiker (Coop, Stora Coop, X:-tra och obemannade dygnet runt-öppna Coop Mini/Alltid öppet) i Stockholm, Södermanland, Uppsala och Östergötland. Via e-handel på coop.se levereras beställningar till hushåll på fastland och i Stockholms Skärgård alternativt till utplacerade hämta-skåp. Coop Butiker & Stormarknader har sitt säte i Stockholm, engagerar omkring 5 300 medarbetare och ingår i Föreningen Coop Östra, som med fler än 1,3 miljoner medlemmar är Sveriges största konsumentförening. För mer information se https://news.cision.com/se/coop-butiker---stormarknader