Coops medlemstidning Mer Smak återutges i CBS och Coop Norrbottens butiker

Konsumentföreningen Stockholm fortsätter att erbjuda medlemstidningen Mer Smak via Coop Butiker & Stormarknaders butiker i Stockholm, Södermanland, Uppsala och Östergötland. Även Coop Norrbotten kommer att erbjuda en lokal edition via sina butiker.

Konsumentföreningen Stockholms (KfS) historia med Mer Smak är speciell. Det var nämligen KfS som startade Mer Smak år 1990 för sina medlemmar. Senare tog Coop Sverige över tidningen och den blev rikstäckande. Tidigare i år beslutade Coop Sverige att inte längre ge ut tidningen Mersmak till förmån för digital matinspiration. Tidningen Mersmak återgår därför till att bli en regional tidning i KfS regi.

Det första numret av Mer Smak kommer ut i butikerna på måndag den 27 maj med fokus på midsommar och grill. Coops matkreatör Sara Begner bjuder bland annat på tips på maträtter för spontanbesök av gäster under sommaren. Ytterligare två nummer är planerade att ges ut under hösten.

Mer Smak är en omtyckt inspirationskälla och många medlemmar och kunder uppskattar att ha en fysisk tidning för matinspiration att läsa i soffan eller köket. För att tillmötesgå dem och möjliggöra en fortsatt utgivning har vi sett över och ändrat distributionssättet. I stället för att som tidigare skicka tidningen hem till våra medlemmar, erbjuder vi den nu i våra butiker och via Coop online, säger Meta Persdotter, vd för Coop Butiker & Stormarknader.

KfS har fortsatt att utveckla tidningen med nya delar och fler inslag kopplade till hållbarhet, hälsa och medlemsnytta. Hållbar, hälsosam mat och matglädje är något Coop arbetar för varje dag.

Vår och Coop Norrbottens satsning på Mer Smak tillsammans med Coop Sveriges stärkta digitala satsning på matinspiration gör att våra kunder och medlemmar får mycket fler idéer och recept från Coop vilket är oerhört kul. Efter hösten utvärderar vi satsningen tillsammans med Coop Sverige med förhoppningen att utgivningen fortsätter och involverar fler Coop-föreningar i Sverige framöver, säger Malin Pellborn, ny ansvarig utgivare för Mer Smak och chef för Medlemsverksamheten på KfS.