Coops stora höstkampanj till alla medlemmar dubblar bonuspoängen och bjuder på medlemsinsatsen

Imorgon, 28 september, startar Coop Butiker & Stormarknaders stora höstkampanj i syfte att understryka mervärdet av och det unika med Coops medlemsprogram. Lördag den 30 september erbjuds alla nära 1,3 miljoner befintliga medlemmar dubbla bonuspoäng på samtliga köp och den som ännu inte hunnit bli medlem, tillika delägare av Coop, bjuds på medlemsinsatsen under två perioder fram till kampanjslutet den 12 november.

Efter en uppskattad rekryteringskampanj under våren då Coop Butiker & Stormarknader och Konsumentförening Stockholm växte med drygt 50 000 nya medlemmar och ägare, blir det nu utrullning av ett ännu starkare erbjudande. Lördagen den 30 september erbjuds alla befintliga medlemmar dubbla bonuspoäng på allt de handlar i butik. För de som ännu inte blivit medlemmar och är intresserade av detta, bjuder Coop Butiker & Stormarknader på medlemsinsatsen (100 kronor) om man handlar för minst motsvarande summa under perioderna 29 september till 6 oktober samt 20–27 oktober.

– I en tid då väldigt många kämpar med att få sin vardagsekonomi att gå ihop, vill vi göra allt vi kan för att uppmärksamma och påminna om fördelarna med ett medlemskap hos Coop. Coop grundades för över 120 år sedan med syfte att skapa ekonomisk nytta genom den samlade styrkan hos många medlemmar. En idé som nu verkligen har fått förnyad aktualitet. Troligtvis erbjuder Coop en av marknadens billigaste matkassar, men det förutsätter medlemskap, vilket vi nu slår ett slag för genom att bjuda på medlemsinsatsen under utvalda perioder och fördubbla bonusen under en dag, säger Meta Persdotter, vd på Coop Butiker & Stormarknader.

Under hela kampanjperioden från den 28 september fram till den 12 november kommer unika medlemserbjudanden och evenemang att utannonseras såväl i butik som i tv, utomhus, tidningar och sociala medier i form av ett nytt kommunikationskoncept.

– Vårt nya kommunikationskoncept sätter våra medlemmar i fokus på ett lekfullt sätt med starka karaktärer. Förutom att påminna om att man alltid får mer som medlem hos oss, vill vi även lyfta att man som medlem faktiskt också är delägare med en helt unik möjlighet att påverka och nyttja sin konsumentkraft, säger Minna Dahlberg, marknads- och hållbarhetschef på Coop Butiker & Stormarknader.

Kampanjen gäller i samtliga butiker Coop, Stora Coop och X:-tra i Stockholm, Södermanland, Uppsala och Östergötland. Mer information om Coops medlemskap finns på https://www.coop.se/medlem/bli-medlem/

Coop Butiker & Stormarknader fokuserar på att så många som möjligt kan få prisvärd, god, hälsosam och hållbar mat på bordet. Mötet med kunder och medlemmar sker i nära 200 butiker (Coop, Stora Coop, X:-tra och obemannade dygnet runt-öppna Coop Mini/Alltid öppet) i Stockholm, Södermanland, Uppsala och Östergötland. Via e-handel på coop.se levereras beställningar till hushåll på fastland och i Stockholms Skärgård alternativt till utplacerade hämta-skåp. Coop Butiker & Stormarknader har sitt säte i Stockholm, engagerar omkring 5 300 medarbetare och ingår i Konsumentföreningen Stockholm, som med nära 1,3 miljoner medlemmar är Sveriges största konsumentförening. För mer information se https://news.cision.com/se/coop-butiker---stormarknader