Nytt Stora Coop öppnar i Ingelsta köpcentrum  Norrköping

Lagom till julhandeln 2024 öppnar nya Stora Coop i Ingelsta Shopping alldeles utanför centrala Norrköping. Butiken blir drygt 3 000 kvadratmeter och byggs enligt Coops matmarknadskoncept med fokus på matglädje, kundmöte och inspiration.

Nya Stora Coop Ingelsta får en butiksyta på drygt 3 000 kvadratmeter och ett brett prisvärt sortiment som ska inspirera till såväl goda som hälsosamma och hållbara val. Kunderna kommer att mötas av bland annat en vertikal inomhusodling med grönsaker och örter liksom av en manuell delikatess- och fiskavdelning samt ett butiksbageri. För fikasugna kommer att finnas ett kafé och i förbutiken spelservice (ATG och Svenska spel). I utcheckningen snabbkassor, självscanning (Shop Express) och möjlighet att betala med mobilen (Scan & Pay). För de kunder som önskar e-handla via coop.se finns möjlighet att hämta beställningen i butik eller få den hemlevererad.

Nya Stora Coop Ingelsta blir Coop Butiker & Stormarknaders andra Stora Coop och elfte livsmedelsbutik i Norrköping. Övriga är Coop Bråddgatan, Coop Domino, Coop Hantverkaregatan, Coop Saluhallen, Coop Skarphagen, Coop Stockholmsvägen, Coop Trozelligatan, Coop Värmlandsgatan, Stora Coop Risängen och X:-tra Ljura.

– Det är fantastiskt roligt att inleda 2024 med denna positiva nyhet. Med nya Stora Coop Ingelsta förstärker vi vår storhandelsnärvaro och ambition att vara en populär matdestination i Norrköping. Butiken blir en modern matmarknad med fokus på matglädje, kundmöte och inspiration och tillsammans med övriga butiker och vår e-handel hoppas vi att kunna erbjuda både god tillgänglighet och att så många norrköpingsbor som möjligt kan få god, hälsosam, prisvärd och hållbar mat på bordet. Vill också tacka för ett fint samarbete med Eurocommercial som har gjort denna etablering möjlig, säger Meta Persdotter, vd för Coop Butiker & Stormarknader.

– Vi är glada över att få hälsa Coop välkomna som ett härligt nytillskott till Norrköpings största och mest välbesökta handelsplats. Med vårt nya långsiktiga samarbete blir Coop en viktig del i vår helhetssatsning med att stärka och modernisera Ingelsta Shopping, säger Jonas Gustavsson, Director Sverige på Eurocommercial, fastighetsägare till Ingelsta Shopping.