Nytt Stora Coop öppnar i Spånga

Omkring påsk 2024 öppnar nya Stora Coop på Bromstensvägen 166 i Spånga utanför Stockholm. Butiken blir cirka 2 600 kvadratmeter och byggs enligt Coops matmarknadskoncept med fokus på matglädje, kundmöte och inspiration.

Nya Stora Coop Spånga får en butiksyta på 2 600 kvadratmeter och ett brett sortiment som ska inspirera till såväl goda som hälsosamma och hållbara val. Kunderna kommer att mötas av bland annat en vertikal inomhusodling med grönsaker och örter liksom av en manuell delikatess- och fiskavdelning, en chark och ett butiksbageri. För fikasugna kommer att finnas ett kafé och i förbutiken en Instabox och spelservice (Svenska spel). I utcheckningen snabbkassor, självscanning (Shop Express) och möjlighet att betala med mobilen/Scan & Pay. För de kunder som önskar e-handla via coop.se finns hämtaskåp utanför. I anslutning till butiken finns parkeringsmöjligheter, totalt 112 platser varav 50 markparkeringsplatser och 62 i garage. Butikens öppettid kommer att vara 07-22 måndag till söndag. Personalteamet består av cirka 50 medarbetare med butikschef Johan Svensson i spetsen.

– Det känns fantastiskt att vara med och bidra från start med en modern matdestination när nya Bromstenstaden i Spånga växer fram. Butiken kommer att bli en modern matmarknad med fokus på matglädje, kundmöte och inspiration, vilket i vår värld betyder att så många som möjligt kan få god, hälsosam och hållbar mat på bordet samtidigt som att vi aldrig kompromissar med den goda smaken och den härliga upplevelsen, säger Meta Persdotter, vd för Coop Butiker & Stormarknader.

Det nya bostadskvarteret Ferdinand längs med Bromstensvägen i Spånga med inflyttning vintern 2023/våren 2024 erbjuder 130 hyresrätter, vårdboende och nya Stora Coop Spånga. I anslutning byggs nya Bromstensstaden med cirka 2 500 bostäder och första planerade inflyttning efter årsskiftet 2023/2024. Illustration: 3D house.

Coop Butiker & Stormarknader fokuserar på att så många som möjligt kan få prisvärd, god, hälsosam och hållbar mat på bordet. Mötet med kunder och medlemmar sker i nära 200 butiker (Coop, Stora Coop, X:-tra och obemannade dygnet runt-öppna Coop Mini/Alltid öppet) i Stockholm, Södermanland, Uppsala och Östergötland. Via e-handel på coop.se levereras beställningar till hushåll på fastland och i Stockholms Skärgård alternativt till utplacerade hämta-skåp. Coop Butiker & Stormarknader har sitt säte i Stockholm, engagerar omkring 5 300 medarbetare och ingår i Konsumentföreningen Stockholm, som med nära 1,3 miljoner medlemmar är Sveriges största konsumentförening. För mer information se https://news.cision.com/se/coop-butiker---stormarknader