Premiär för ”Coop Matmarknad” ‒ Nya Stora Coop i Haninge först ut

Coop Matmarknad är ett nytt butikskoncept med fokus på matglädje, kundmöte och inspiration. Stora Coop i Haninge är först ut i Coop Butiker och Stormarknaders butiksnät att erbjuda kunderna en ”tre i ett”-butik, det vill säga Stora Coop, dygnet runt-öppet Coop Mini och Coop Hämtaskåp för onlinebeställningar på samma ställe.

På torsdag 29 september öppnar Stora Coop i Haninge/Port 73 (tidigare Coop Forum) i helt ny skrud. Nya konceptet, Coop Matmarknad, har fokus på matglädje, kundmöte och inspiration. Sortimentet är brett med lokal touch, punkter med frukt och grönt möter kunderna genom hela kundvarvet, nya inredningen förtydligar och lotsar, delikatess, frukt- och gröntavdelningen framflyttad och ett nytt butiksbageri har inrättats. I anslutning finns ett Coop Mini, ett obemannat, dygnet runt-öppet minilivs som kunden med hjälp av Coops mobilapplikation Scan & Pay öppnar, scannar sina varor, betalar och går ut. För kunder som önskar beställa online på coop.se finns även hämtaskåp utanför.

– Nya Stora Coop i Haninge är rakt igenom en helt ny butik som jag hoppas och tror att kunderna kommer att ta till sig och uppskatta. Det känns fantastiskt roligt att vara en drivande pionjär i utvecklingen av hur Coop möter kunder på kundernas villkor och samtidigt sprider matglädje av den högre klassen, säger Bojan Mezner butikschef på Stora Coop Haninge.

– Lite ödmjukt skulle jag gissa att nya Stora Coop i Haninge tillhör de absolut bästa matbutikerna i Stockholm. Utbudet, känslan i butiken och servicenivån är utöver det vanliga och ett lysande exempel på hur Coop gör verklig medlemsnytta genom att investera och flytta fram gränsen för hur en matbutik kan vara med fina erbjudanden och priser i butiken, säger Lars Ericsson, styrelseordförande Coop Butiker & Stormarknader AB.

– Coop ska vara en riktig matdestination, vilket jag tror syns och känns här. Samtidigt vill vi vara en partner för våra kunder i att få ihop livspusslet med bibehållen matglädje. Vi vill erbjuda flexibilitet i när, var och hur kunderna kan möta oss samt inspirera och erbjuda valmöjligheter som passar alla oavsett om det är till vardags eller fest man handlar. Med hänsyn tagen till läge och yta är vår ambition att införa Coop Matmarknad-konceptet med tre-i-ett och dygnet runt-öppet i alla våra butiker, säger Meta Persdotter, vd på Coop Butiker & Stormarknader AB.